۰
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۵

شرط اول اصلاح‌طلبان انتقاد از وضع موجود است

ظفرقندی گفت:حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات براساس تصمیم خودشان صورت می‌پذیرد، پس اگر بخواهند کسی را به عنوان نماد قرار دهند که انتخابات گرم شود، راه به جایی نمی‌برند و شرط اول اصلاح‌طلبان انتقاد از وضع موجود است
رییس سابق دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران در مراسم ۱۶ آذر که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار کرد:بحث ما این است که اگر بحث انتخابات مطرح است، عرصه به صورت گلخانه‌ای و مصنوعی نباشد. پس اگر فرم انتخابات واقعی مطرح است، به نقش دانشجویان در آن باید توجه شود.
وی اضافه کرد: چطور می‌شود بدون هماهنگی با بزرگان اصلاح‌طلب، چهره‌های شاخص و بدنه اصلاح‌طلب و شما دانشجویان کاندیدا معرفی کرد.
ظفرقندی گفت: ۱۶ آذر حادثه‌ای است که علی‌رغم مشکلات در طول ۶۰ سال به همت دانشجویان و انجمن‌های اسلامی دانشجویان گرامی داشته شده است و شعله‌های آن هر سال فروزان‌تر و پررنگ‌تر شده است.
وی با بیان این‌که ۱۶ آذر یاد و خاطره شهدای آزادی و مبارزه با استبداد و استکبار است، گفت: ۱۶ آذر را گرامی می‌داریم؛ چراکه دانشجویان زیادی در این ایام برای برگزاری بزرگداشت آن سختی‌های زیادی را تحمل کردند تا این پرچم همچنان افراشته بماند و وظیفه ماست که در این روز به یاد گذشتگان از جمله شهیدان شریعت‌رضوی، قندچی و بزرگ‌نیا و شهدایی که جان خود را بر سر وعده با خدا در جبهه‌های جنگ گذاشته‌اند مثل چمران گرامی بداریم.
رییس سابق دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران با بیان این‌که برگزاری با شکوه مراسم ۱۶ آذر با حضور شما به همه مخاطبان نشان می‌دهد که ۱۶ آذر همچنان روز مبارزه برای آزادی و مبارزه با استبداد است ،گفت:دانشجویان حافظه قوی و ماندگاری دارند و آنهایی را که ۶۰ سال پیش به دانشجو بی‌حرمتی کرده‌اند، را فراموش نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه ۱۶ آذر دماسنجی از میزان آزادی و شاخص‌های آزادی در کل جامعه است، تصریح کرد: اگر روز ۱۶ آذر پرشکوه و با آزادی برگزار شود، نشانگر آزادی عمومی است و اگر با محدودیت و با سختی برگزار شود، دماسنجی است که نشان‌دهنده وجود شرایط جامعه است.
رییس سابق دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران با بیان این‌که یک اعتقاد این است که دانشجو باید پرسشگری، نقد و اعتراض کند، افزود: ۱۶ آذر روزی است که مسوولان باید مقابل دانشجویان بنشینند و پاسخ دهند و به دانشجویان بیاموزند که وظیفه دانشجویی، پرسشگری و نقد و اعتراض است و وظیفه هر قدرتی، پاسخگویی است.
رییس سابق دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران با اشاره به این‌که عده‌ای اعتقادی به حضور دانشجویان در عرصه سیاسی ندارند، توضیح داد: در واقع نگاه آنها به حضور دانشجویان در صحنه‌های سیاسی، نمایشی و گلخانه‌ای است و حتی برای ۱۶ آذر عده‌ای را برای بیرون دانشگاه می‌آورند، پذیرایی می‌کنند و مراسم را به پایان می‌رسانند.
وی با بیان این‌که در دیدگاه کسانی که دانشجویان را پرسشگر قلمداد می‌کند، دانشجو در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها دخیل است و در سرنوشت سیاسی کشور تاثیرگذار به حساب می‌آید، گفت: در این نگاه همه انتخابات‌ها موثر است، چون انتخابات‌ها واقعی است و مشارکت دانشجویان آزاد و بدون هزینه است. بنابراین در این دیدگاه دانشگاه موجودی زنده و مستقل است.
وی با بیان این‌که در کشورهای پیشرفته یک شاخص توسعه، استقلال دانشگاه است، تصریح کرد: این‌که دانشگاه در تصمیم‌گیری‌های مالی، اداری و مدیریتی چقدر مستقل است، شاخص عمده‌ای برای میزان توسعه دانشگاه‌های آن کشور است پس قابل پذیرش نیست که از بیرون برای دانشگاه تصمیم بگیرند. در حالی که علی‌رغم تلاش‌های دوره اصلاحات برای سازوکار دانشگاه‌ها امروز براساس آیین‌نامه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی حتی اساتید حق انتخاب مدیرگروه خود را ندارند و این یعنی دانشگاه از استقلال دور شده است.
ظفرقندی با اشاره به این‌که امروز بسیاری از دوستان ما در بند هستند، تاکید کرد: همه صحبت‌ها از سر نگرانی و دلسوزی برای آینده کشور است.
کد مطلب: 16203
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *