۰
يکشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۵

بهترین افطاری و سحری در ماه رمضان

ماه مبارک رمضان فرصتی برای درون‌گرایی، شمولیت، انسان دوستی، صدقه و روزه‌داری است.
بهترین افطاری و سحری در ماه رمضان
ماه مبارک رمضان فرصتی برای درون‌گرایی، شمولیت، انسان دوستی، صدقه و روزه‌داری است.
به گزارش ایسنا به نقل از نیوز، سنت‌های غذایی این ماه در هر خانواده و سفره متفاوت است و هیچ رژیم غذایی یا انتخاب غذایی کلی را شامل نمی‌شود با این حال انتخاب‌های بهتری وجود دارد که افراد می‌توانند روزانه برای کمک به پیشگیری از بیماری‌های مزمن و احساس انرژی با ذهنی روشن‌تر برای گذراندن روزهای پرمشغله خود انجام دهند.
پیروی از برخی دستورالعمل‌های ساده در طول ماه مبارک رمضان می‌تواند به افرادی که روزه‌دار هستند کمک کند تا یک وعده غذایی متعادل و سبک زندگی سالمی داشته باشند و بهتر است از زیاده‌روی در طول افطار و سحری خودداری شود.
سحری چقدر اهمیت دارد و گروه‌های غذایی ایده‌آل کدامند؟
مهم‌ترین وعده غذایی سحری است که در آن روزه‌داران باید غذاهای حیاتی خاصی مصرف کنند.
جایگزین‌های گوشت یا پروتئین گیاهی
مصرف مرغ بدون چربی و گوشت، توفو، عدس، لوبیا به ساخت بافت بدن و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند.
غلات کامل
غذاهای پرفیبر کربوهیدرات مانند برنج قهوه ای، بلغور جو دوسر و بلغور برای هضم زمان نیاز دارند و سطوح انرژی طولانی‌تری می‌دهند.
میوه‌ها و سبزیجات
مصرف فیبر در ماه رمضان که افراد به دلیل کمبود آب و تغذیه سالم از یبوست رنج می‌برند، حیاتی است. میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند از این امر جلوگیری کنند و در عین حال مواد معدنی، ویتامین و آنتی‌اکسیدان‌های بدن را تقویت کنند.
سایر موارد حیاتی در سحری چیست؟
سحری خود را تا حد امکان دیر میل کنید. از نوشیدن قهوه یا چای در سحری خودداری کنید زیرا چای باعث افزایش دفع نمک در ادرار می‌شود که در زمان روزه‌داری برای بدن لازم است. از افطار تا سحر نوشیدن دو تا سه لیتر آب برای جلوگیری از کم آبی در ساعات روزه‌داری توصیه می‌شود.
در طول سحری از مصرف کربوهیدرات خودداری کنید زیرا باعث افزایش سطح قند می‌شود و انرژی ذخیره شده سریع‌تر می‌سوزد.
برای جلوگیری از بالا رفتن سطح کلسترول از مرغ سرخ شده و گوشت‌های چرب خودداری کنید. در عوض، بلغور جو دوسر را با اسموتی که با میوه‌های تازه درست شده است، میل کنید. از تخم‌مرغ و گل کلم دوری کنید زیرا در هنگام سحری باعث اسیدیته می‌شوند.
بهترین افطاری چیست؟
روزه خود را با خرمای تازه افطار کنید زیرا از پرخوری جلوگیری می‌کند. مردم معمولا در طول روز تشنه هستند. همیشه مهم است که هنگام افطار مقدار کمی آب بنوشید زیرا این به شما امکان می‌دهد همچنان از وعده غذایی خود لذت ببرید و در عین حال پرخوری نکنید.
غذاهایی که در افطار بهتر است از آنها پرهیز شود کدامند؟
سعی کنید مصرف روغن را کاهش دهید تا مطمئن شوید که سطح کلسترول شما افزایش نمی‌یابد. از خوردن یکباره خودداری کنید خوردن با فاصله به هضم آسان به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کند همچنین باعث می‌شود سطح قند خون به سرعت بالا نرود.
از مصرف زیاد غذاهای شیرین خودداری کنید. وعده‌های غذایی غلات کامل را انتخاب کنید که انرژی و فیبر بدن را تامین کنند. اسموتی بنوشید تا سرحال باشید و روش خوبی برای مصرف ویتامین‌های ضروری است.
کد مطلب: 162169
برچسب ها: ماه رمضان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *