۰
شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۴

علت افزایش قیمت گوجه فرنگی

سخنگوی ستاد تنظیم بازار اصفهان با اشاره به اینکه اعتصاب کامیون داران تمام شده است، گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت گوجه، کمبود تولید و افزایش صادرات است.
علت افزایش قیمت گوجه فرنگی
سخنگوی ستاد تنظیم بازار اصفهان با اشاره به اینکه اعتصاب کامیون داران تمام شده است، گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت گوجه، کمبود تولید و افزایش صادرات است.
حسین ایراندوست در گفت‌وگو با ایسنا، درباره افزایش قیمت گوجه، اظهار کرد: باید توجه داشت که در این بازه زمانی اصفهان محصول گوجه بوته‌ای ندارد و البته گوجه گلخانه‌ای موجود است که در صورت استقبال مردم، جوابگوی نیاز بازار است و این محصول بیشتر جنبه صادراتی دارد.
وی با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی کمبود و گرانی گوجه، تغییر فصل است، گفت: تا به امروز عمده محصول گوجه از استان‌های بوشهر، کنگان و هرمزگان وارد بازار می‌شد که اخیر با توجه به تغییر فصل، تولید گوجه در این مناطق کاهش پیدا کرد، البته از این هفته تولید گوجه در مزارع کهنوج، بندر دیلم، دیر و بهبهان انجام می‌شود.
سخنگوی ستاد تنظیم بازار اصفهان درباره اعتصاب کامیون داران و تأثیر بر گرانی گوجه، اظهار کرد: با پیگیری مسئولان این مشکل حل شده و از این هفته انتظار می‌رود بازار گوجه به حال عادی برگردد.
وی درباره برخی نگرانی‌ها نسبت به افزایش دیگر محصولات کشاورزی، گفت: در تماس با مسئولان اداره راهداری مشکل کامیون داران حل شده، بنابراین انتظار می‌رود در این هفته روند افزایش قیمت گوجه، کاهشی شود.
ایراندوست افزود: از سوی دیگر تاحدودی شاهد صادرات گوجه به افغانستان و عراق هستیم که این وضعیت بر افزایش قیمت این محصول تاثیرگذار است و با توجه کشش بازار در ماه رمضان با کمبود این محصول روبرو شده‌ایم.
وی با بیان اینکه اصفهان در حال حاضر تولید گوجه بوته‌ای ندارد و عمده تولید این محصول به‌صورت گلخانه‌ای است، گفت: طبیعتاً در این شرایط نمی‌توانیم بر بازار گوجه تأثیرگذار باشیم، بااین‌وجود پیش‌بینی می‌شود در هفته جاری گوجه به شرایط عادی برگردد.
سخنگوی ستاد تنظیم بازار اصفهان گفت: اگر افزایش صادرات گوجه داشته باشیم طبیعتاً با افزایش قیمت مواجه خواهیم شد که در این شرایط سیاست تعدیل صادرات باید اجرا شود.
وی تأکید کرد: به‌طورقطع صادرات محصولات کشاورزی نباید بازارهای داخلی را برهم بزند، بنابراین باید به‌صورت کنترل‌شده صادرات داشته باشیم.
ایراندوست همچین درباره افزایش قیمت خرما در ماه رمضان، گفت: خرما جزو کالاهای تنظیم بازاری نیست و براساس عرضه و تقاضا است.
کد مطلب: 162382
برچسب ها: گوجه فرنگی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *