۰
سه شنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۵

مهم‌ترین بازی پرسپولیس با پیکان است

سرمربی پرسپولیس می‌گوید مهم ترین بازی تیمش در شش بازی باقی مانده از فصل جاری در دیدار نخست با پیکان است.
مهم‌ترین بازی پرسپولیس با پیکان است
سرمربی پرسپولیس می‌گوید مهم ترین بازی تیمش در شش بازی باقی مانده از فصل جاری در دیدار نخست با پیکان است.
به گزارش ایسنا، یحیی گل‌محمدی در حاشیه تمرین تیمش گفت: بعد از شکست مقابل آلومینیوم، چند روزی تمرینات ما تعطیل بود و بعد از آن تمرینات پرفشاری داشتیم و با نفت مسجد سلیمان بازی کردیم. در ادامه تمرین کردیم و فردا هم با تیم نیروی زمینی آخرین بازی تدارکاتی خودمان را برگزار می‌کنیم. بازیکنان خیلی با انگیزه و خوب تمرینات را شروع کردند و خیلی پر انرژی بودند. فکر می‌کنم این تمرینات از لحاظ بدنی و تاکتیکی توانست به ما کمک کند که پیشرفت خوبی در این مسائل داشته باشیم. قبل از بازی با پیکان هم یک هفته فرصت داریم تا خودمان را بیش‌تر آماده کنیم که بازی خیلی مهمی است. ۶ بازی خیلی حساس را در پیش داریم و مهم‌ترین بازی ما هم در این بازی‌های باقی مانده، بازی اول با پیکان است که باید با قدرت بازی کنیم و سه امتیاز را کسب کنیم و هم‌چنان مدعی قهرمانی باشیم.
او در واکنش به این که تیمش در هفته بیست و چهارم، نسبت به فصل گذشته یک امتیاز هم بیش‌تر کسب کرده اما حذف از جام حذفی خیلی به این تیم فشار آورده است، گفت: پارسال هم در جام حذفی حذف شدیم. امسال در نیمه نخست بازی مقابل آلومینیوم اراک خیل خوب بازی کردیم و یکی از بهترین عملکردهای ما در فصل بود. البته گل خوردیم اما به حریف موقعیت زیادی ندادیم. حریف فقط روی دو، سه صحنه به دروازه ما نزدیک شد. روی اشتباهات خودمان این اتفاقات رخ داد. جام حذفی هم تک بازی است و اشتباهات این قبیلی می تواند جبران ناپذیر باشد و سخت شود. خودمان هم بعد از بازی خیلی اذیت و ناراحت شدیم. در هر صورت انتظار نداشتم که جلوی هواداران‌مان این اتفاق رخ دهد. بیش‌ترین کسانی که در این مساله غمگین و ناراحت شدند، کادرفنی و بازیکنان بودند و هواداران هم قطعا بعد از این اتفاق اذیت شدند.
سرمربی پرسپولیس یادآور شد: در لیگ برتر هم شرایط کسب امتیاز نسبتا بد نبود. تقریبا مثل پارسال بود. ولی هنوز شش بازی داریم و استقلال هم با شش امتیاز بیش‌تر بالاتر از ماست. هنوز خیلی امید داریم. هر روز به بازیکنان گوشزد می‌کنم که نباید نسبت به قهرمانی ناامید شویم. کار ما تازه شروع شده است و شش بازی حساس و سرنوشت ساز را در پیش داریم. باید با همدلی و اتحاد و تمرینات بیش‌تر و یکدلی برای گرفتن تمامی امتیاز ها به میدان برویم. خودم به این بازیکنان واقعا امیدوار هستم و از هواداران می‌خواهم همانطور که تا به حال این تیم را حمایت کردند، ما را حمایت کنند. تمام این قهرمانی‌ها بدون هیچ شک و تردیدی به خاطر این هواداران بوده و ما بیش‌تر وسیله بودیم. امیدوارم بازی‌های باقی مانده در این فصل را با یکدلی و حمایت بیش‌تر بتوانیم به خوبی و خوشی به پایان برسانیم. مهم این است که چشم به بازی استقلال هم داشته باشیم و امیدوار باشیم که امتیازهایی را از دست بدهند. با این حال همیشه گفتم که باید تمرکز ما روی کار خودمان باشد و خودمان بتوانیم بازی‌ها را ببریم و ان شاء الله که بتوانیم جواب زحمات هواداران را به خاطر این همه انرژی و حمایتی که دشتند، بدهیم و در نهایت شرمنده آن‌ها نشویم.
او درباره مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس گفت: در مورد مشکلات مالی صحبت‌های زیادی شده است. این مشکلات همیشه بوده است و هنوز هم وجود دارد. با توجه به شرایطی که وجود دارد، نمی‌خواهم درباره این مسائل صحبت کنم. اگر بخواهیم درصد پرداختی بازیکنان را رتبه بندی کنیم، تیم پرسپولیس با اختلاف در انتهای جدول قرار دارد. ما تا الان ۵۰ درصد دریافتی داشتیم البته من مقداری بیش‌تری پول گرفته‌ام که حدود ۶۵ درصد است که آن هم به خاطر شرایط قراردادم بود. تمرکز ما روی کار فنی خودمان است و امیدواریم این مسائل مالی روزی برطرف شود. با توجه به بحث خصوصی‌سازی، فکر می‌کنم در سال‌های آینده شاهد این مشکلات نباشیم. ما در حال حاضر حساسیتی نسبت به مسائل مالی نداریم و از نظر نتیجه هم نتوانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم و من از نتایج راضی نیستم اما امیدوارم در ۶ بازی پایانی لیگ برتر شرایط بهتری رقم بزنیم و این مسائل مالی هم حل خواهد شد.
گل‌محمدی درباره تمدید قرارداد با بازیکنان خاطرنشان کرد: یک سری اولویت‌هایی داشتیم و بحث ما در فصل پیش این بود که با بازیکنان تیم ملی تمدید شود که این اتفاق رخ نداد و مشکلات زیادی برای تیم به وجود آمد. من این فصل به باشگاه اعلام کردم که با بازیکنان ملی‌پوش تمدید شود. در حال حاضر تمدیدی نداشتیم اما صحبت‌هایی انجام شده است.
سرمربی پرسپولیس درباره لیست خروج سرخ‌ها گفت: من مربی کم‌تجربه‌ای نیستم و ۶ هفته حساس را در پیش داریم و هیچ مربی عاقلی لیست ورودی و خروجی نمی‌دهد و من هم لیستی ندادم. من سوال دارم. الان ۱۶ تیم لیگ برتری وجود دارد، چرا فقط درباره نقل و انتقالات پرسپولیس صحبت می‌شود. این مسائل بودار است و فکر می‌کنم چیزی جز برهم زدن تمرکز تیم ما ندارند. در این مقطع حساس دلیلی ندارد برای فصل بعد لیست ورود و خروج بدهم.
 
وی درباره لیست نقل و انتقالاتی تیمش گفت: به موقع باید راجع به این قضایا صحبت کنیم. الان شش بازی حساس داریم. الان فصل صحبت درباره تمدید قرارداد نیست. من این بحث را قبل از نیم فصل دوم گفته بودم. به باشگاه گفته بودم که قرارداد ملی پوش‌ها تمدید شود. ما هیچ بحثی درباره ورودی و خروجی‌ها نداشتیم. حرف شما را هم قبول دارم. خیلی‌ها دوست دارند بدانند چه کسانی می‌آیند یا می‌روند. الان وقت این حرف ها نیست. ۱۵ تیم دیگری هم ورودی و خروجی دارند. بحث من این است که چرا بحث این تیم‌ها نیست.
او درباره ابراز علاقه علیرضا بیرانوند و علی علیپور برای بازگشت به این تیم گفت: عیبی ندارد. من هم دیدم که در برخی از این سایت‌ها لیست ورودی و خروجی داده‌اند. از تراوشات ذهنی خود استفاده کرده‌اند و لیستی زده‌اند. چرا این لیست‌ها فقط برای پرسپولیس است؟ مگر باشگاه بزرگ دیگری نداریم؟ درست است که پرسپولیس بزرگ‌ترین است اما درباره سایر تیم‌ها هم صحبت کنیم.
سرمربی پرسپولیس درباره وضعیت کمر امیری گفت: او دو سه هفته دیگر کار دارد و بعد از دو، سه هفته مجددا باید یک MRI بگیرد.
او درباره مصدومیت عیسی آل‌کثیر و انجام عمل جراحی نیز گفت: عیسی هم دوست داشت بعد از مصدومیت به تیم ما کمک کند. من از او تشکر می کنم به خاطر این حسی که داشت به تیم کمک کند. بعد از مصدومیت خیلی اذیت شد. بالاخره این اتفاق افتاد و خوشبختانه به این نتیجه رسید که عمل کند. نظر خودش این است که در کشور دیگری عمل کند. انتظار دارد که باشگاه هم برای بحث های مالی عمل جراحی به او کمک کند. از باشگاه می خواهم هر کمکی از دستش بر می آید انجام دهد تا این مشکل حل شود.
سرمربی پرسپولیس درباره اعتراضات به اشتباهات داوری اظهار کرد: واقعا همه تیم‌ها مشکلات زیادی داشتند. البته به جز یک تیم! هفته‌های پایانی هفته‌های تاثیرگذاری است که روی سرنوشت تیم‌ها تاثیر می‌گذارد. امیدوارم با انتخاب بهترین داوران بتوانند این شش هفته را بدون هیچ مشکلی سوت بزنند. امیدوار هستیم.
گل‌محمدی درباره رد شدن اعتراض پرسپولیس به قضاوت سید علی در داربی گفت: من در جلسه کمیته انضباطی که مرا شش جلسه محروم کردند گفتم که دو، سه داور بی‌طرف بگذارید که من صحنه‌ها را بگذارم و اگر گفتند این قضاوت یک طرفه نبود، فوتبال را کنار می‌گذارم. این کار را نکردند. من را هم کلی جریمه کردند و شدیدترین جرایم را در نظر گرفتند. در آن سمت هم آقای سیدعلی تبرئه شد.
وی در واکنش به این که به کدام صحنه‌ها در داربی انتقاد داشت، گفت: صحنه زیاد است. میخواهید مثال بگویم. او چندین آوانتاژ نداد. توپ به سمت مخالف حریف رسیده و توپ را از فشار خارج کردیم و تیم دو به دو شده و توپ به بازیکن ما که رسید، داور سوت زده است. یا خطایی که اوایل بازی خطای نعمتی را گرفت. تیم ما فشار می‌آورد و یک خطای الکی گرفت تا حریف از فشار خارج شود. سیلوا باید اخراج می‌شد اما یک کارت هم نگرفت. سیلوا دو بازیکن ما را زد و کارت نگرفت. مشکلات زیاد بود و یکی، دو مورد نبود. باید بشینیم و صحنه‌ها را ببینم. موارد زیادی بود. کسانی که فوتبالی هستند می‌دانند چه می‌گویم. داوران هم می‌دانند. ممکن است یک سری افراد عادی متوجه نشوند. کسی که یک سال هم در فوتبال بوده، می‌فهمد که داوری چطوری بود.
سرمربی پرسپولیس درباره انتقادها به تیمش درباره تغییرات زیاد در خط دفاعی این تیم گفت: یک مقدار این تغییرات زیاد بود. یک مقدار به تغییرات سیستمی بر می‌گشت. یک مقدار هم به مصدومیت بازیکنان مربوط بود. نتوانستم زوجی که باید داشته باشیم را انتخاب کنیم. در هر صورت فکر می‌کنم که در مجموع می‌توانستیم این ثبات را بیش‌تر کنیم اما این مصدومیت‌ها کار ما را سخت کرد.
گل‌محمدی در واکنش به این که گفته می‌شود خریدهای او در این فصل جواب نداد گفت: پارسال و قبل از شروع فصل بحث تمدید قراردادها بود حسین کعانی، احمد نوراللهی و شهریار مغانلو بازیکنانی بودند که در هر خط ما تاثیرگذار بودند. وقتی سه بازیکن در حد تیم ملی را در ۱۵ روز از دست می‌دهید، چه کار می‌کنید؟ باید بازیکنی در همین حد و قواره بگیرید. ما امکانات و منابع مالی نداشتیم که این بازیکنان را بگیریم. از دو سال قبل به این سمت، نزدیک هشت، ۹ بازیکن ما در حد تیم ملی به این شکل از دست رفته‌اند. گرفتن بازیکن در حد تیم ملی هزینه بر است. باید پول رضایت نامه بدهید. ما این مشکلات را داتشیم. یک زمانی بوده که ما پول آب معدنی نداشتیم. ما بازیکنانی را می‌توانستیم جذب کنیم که قراردادشان را فسخ کرده باشند. اگر احمد گوهری با نفت آبادان فسخ نمی‌کرد، نمی توانستیم جذب کنیم.
او درباره گفت‌وگو با پیام نیازمند برای پیوستن به این تیم گفت: صحبت‌هایی شد اما بودجه باشگاه این اجازه را به ما نمی‌دهد. الان هم مشکل داریم. مگر این که این بحث بورس و پول بورس به باشگاه بیاید و بازیکن بگیریم. ما چنین مشکلاتی برای جذب بازیکن داتشیم. خدا را شکر از دو سال پیش هم هر بازیکنی که گرفتیم، همان‌ها تیم را قهرمان کردند و به فینال آسیا رفتیم. پارسال واقعا شرایط سخت شده بود و فقط بازیکنانی را گرفتیم که قراردادشان را فسخ کرده بودند. مثلا علی نعمتی و فرشاد فرجی بازیکنانی بودند که خانه خود را فروختند و رضایت نامه گرفتند و عاشق تیم بودند. یا این که قرارداد نداشتند و ما جذب کردیم. با تمام این مشکلات، باز هم خدا را شکر در کورس قهرمانی هستیم. صحبت هایی که کردم، نمی خواهم به تیم حس ناامیدی و تیم بدهد. ما هنوز برای قهرمانی امید داریم و تسلیم نشدیم و هنوز هم پا پس نمی‌کشیم و تا آخرین روز می جنگیم که تیم قهرمان شود. همه بازیکنانی که در این تیم هستند، به پوشیدن لباس پرسپولیس افتخار می‌کنند و با جان و دل‌شان آمده‌اند و زحمت کشیده‌اند و تصمیم‌گیری‌های زیادی هم باعث شد که دوم باشیم. وگرنه به یک تیم واقعا کمک شد که از ما جلوتر باشد. بدون تعارف می‌گویم که کمک شد. از احکام انضباطی تا داوری همین‌طور کمک می‌شود.
سرمربی پرسپولیس در واکنش به اینکه آیا قولی برای موفقیت در شش بازی آینده در لیگ برتر می دهد گفت: قول دادن در فوتبال خیلی درست نیست که بگویم قهرمان می شویم. این قول را می دهم که با تمام وجود می جنگیم. در فوتبال هیچ چیزی به طور صددرصد وجود ندارد. هیچ مربی ای نمی تواند بگوید قهرمان می شویم و  به فینال آسیا می رویم. این قول را می دهیم که با تمام وجود در این شش هفته باقی مانده تلاش می کنیم و زحمت می کشیم و به حمایت آن ها امیدوار هستیم.
گل محمدی درباره بازگشت حامد لک به تمرینات و فرصت او برای بازی کردن مقابل پیکان گفت: خوشبختانه این مشکل برطرف شد و چند روزی است که با ما تمرین می کند. شرایطش هم خوب بود. اگر آماده باشد قطعا به ما کمک خواهد کرد.
کد مطلب: 163022
برچسب ها: پرسپولیس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *