۰
سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۰

بزرگترین خوابگاه دانشجویی دخترانه در آسیا

بزرگترین خوابگاه آسیایی در دانشگاه بین‌المللی تجارت و اقتصاد پکن در چین واقع‌ شده است و محل اسکان ۱۰ هزار دانشجو است.
بزرگترین خوابگاه دانشجویی دخترانه در آسیا
بزرگترین خوابگاه آسیایی در دانشگاه بین‌المللی تجارت و اقتصاد پکن در چین واقع‌ شده است و محل اسکان ۱۰ هزار دانشجو است.
به گزارش ایسنا به نقل از چاینا پلاس، ساختمان "هنگ یوآن"( Hong Yuan) دانشگاه بین‌المللی تجارت و اقتصاد پکن محل اسکان حداقل ۱۰ هزار دانشجوی دختر است.
این خوابگاه بیش از ۹۰ هزار متر مربع مساحت دارد و از ۲۰۰۰ اتاق تشکیل شده است و بیش از ۱۰ سال است که مورد استفاده دانشجویان قرار می‌گیرد.
دانشجویان مستقر در این خوابگاه گفته‌اند که اگر کسی نقشه خوابگاه را نداشته باشد، به راحتی در داخل ساختمان مسیر خود را گم می‌کند.
شرایط و امکانات این خوابگاه به نحوی است که یک بار شایعه شده یک دانشجو، مدت زمان ۳ ماه بدون اینکه از خوابگاه خارج شود، زندگی کرده است. چراکه داخل محوطه خوابگاه سوپرمارکت بزرگ، آرایشگاه و فروشگاه‌های فروش لباس و تلفن همراه وجود دارد که می‌تواند تمامی نیازهای اولیه را برآورده کند.
همچنین در این خوابگاه امکانات ورزشی و زمین فوتبال نیز وجود دارد و همه اینها در محوطه خوابگاه واقع شده است.
نکته منفی راجع به این خوابگاه تک جنسیتی ( فقط دختران) این است که زندگی در هر اتاق خوابگاه "هنگ یوان" شلوغ‌تر از زندگی در خوابگاه یک دانشگاه در کشورهای توسعه یافته باشد.
چراکه در این خوابگاه، پنج دانشجو در یک اتاق مشترک اسکان دارند. البته این تعداد برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه به سه نفر هم می‌رسد.
این استاندارد در برخی دیگر از دانشگاه‌های چینی که حداکثر هشت دانشجو در یک اتاق با اندازه مشابه زندگی‌ می‌کنند، پایین‌تر است.
کد مطلب: 163621
برچسب ها: خوابگاه آسیا پکن
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *