۰
سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۵

آغاز دادگاه دو هفته‌ای بلاتر و پلاتینی از چهارشنبه

دادگاه رئیس سابق فیفا و یوفا از فردا (چهارشنبه) به مدت دو هفته شروع می‌شود.
آغاز دادگاه دو هفته‌ای بلاتر و پلاتینی از چهارشنبه
به گزارش مردم سالاری آنلاین و به نقل از بی ساکر، دادگاه رئیس سابق فیفا و یوفا از فردا (چهارشنبه) به مدت دو هفته شروع می‌شود.
دادگاه دو هفته‌ای سپ بلاتر و میشل پلاتینی روسای سابق فیفا و یوفا از فردا (چهارشنبه) شروع می‌شوند. دادگاهی که احتمالا ممکن است در آن محکومیت‌های سنگینی برای این دو نفر لحاظ شود. 
بلاتر رئیس سابق فیفا که ۸۶ سال سن دارد و پلاتینی ۶۶ ساله، پس از تحقیقات گسترده‌ای که در سال ۲۰۱۵ آغاز شد و شش سال به طول انجامید، محکوم شدند. با این حال دادگاه فدرال سوئیس در شهر بلینزونا قرار است میزبان محکومیت و جریمه این دو نفر را بعد از ۶ سال تحقیق و تفحص اعلام کند. 
بلاتر به دلیل پرداخت دو میلیون فرانک سوئیس (۲.۰۸ میلیون دلار) در سال ۲۰۱۱ به پلاتینی محاکمه می‌شود. آن‌ها متهم هستند که به ضرر فیفا عمل کردند و باعث ضرر مالی این نهاد شدند. به گفته دادگاه، پلاتینی در سال ۲۰۱۱ فاکتوری ساختگی را برای بدهی (ادعایی) به فیفا ارائه کرد.
متهمان هر دو متهم به کلاهبرداری و جعل سند هستند. بلاتر متهم به سوء استفاده و سوءمدیریت است، در حالی که پلاتینی به مشارکت در این جرایم متهم است.  بلاتر در نامه‌ای نوشت که پلاتینی این پول را برای کارهای مشاوره‌ای برای فیفا بین سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ دریافت کرد. 
این کیفرخواست توسط دفتر دادستان کل سوئیس (OAG) تنظیم شده است. دادگاه در  ۱ تیر به پایان می‌رسد و سه قاضی حکم خود را در ۱۷ تیر اعلام می‌کنند. متهمان ممکن است به پنج سال زندان یا جریمه نقدی محکوم شوند.
سپ بلاتر در سال ۱۹۷۵ به فیفا پیوست، او در سال ۱۹۸۱ دبیرکل و در سال ۱۹۹۸ رئیس این نهاد شد. او در سال ۲۰۱۵ مجبور به کناره‌گیری و توسط فیفا به مدت هشت سال محروم شد که بعداً به شش سال تقلیل یافت.
پلاتینی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان است. او سه بار در سال های ۱۹۸۳، ۱۹۸۴ و ۱۹۸۵ برنده توپ طلا شد که معتبرترین جایزه فردی محسوب می‌شود. فقط لیونل مسی (۷) و کریستیانو رونالدو (۵) توپ طلای بیشتری نسبت به پلاتینی کسب کرده اند. پلاتینی از ژانویه ۲۰۰۷ تا دسامبر ۲۰۱۵ رئیس یوفا بود. پلاتینی نسبت به محرومیت ۸ ساله اولیه خود در دادگاه داوری ورزش تجدید نظر کرد که این محرومیت را به چهار سال کاهش داد.
همچنین ژروم والکه در کنار سپ بلاتر و میشل پلاتینی از جمله افرادی بود که توسط کمیته اخلاق فیفا محروم شده بودند. در نهات دادگاه فیفا در کنار نهاد کمیته اخلاقی تصمیم گرفت تا والکه را به مدت ۱۲ سال محروم کند. والکه به دلیل سوءاستفاده از موقعیت خود در تخصیص بلیت و بلیت فروشی جام جهانی با این محرومیت روبه‌رو شد و به نظر می‌رسد با این میزان محرومیت عمر خدماتی والکه به پایان رسیده باشد.
کد مطلب: 164955
برچسب ها: فیفا یوفا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *