۰
شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۷
لاوروف با اشاره به مذاکرات با غرب:

رقص تانگو دو نفر را می‌خواهد

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به تمایل کشورش به مشارکت در مذاکرات با غرب و فقدان تمایل همتایانش گفت، رقص تانگو، دو نفر را می‌خواهد.
رقص تانگو دو نفر را می‌خواهد
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه پرنسا لاتینا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به صحبت‌های آندژی دودا، رئیس‌جمهوری لهستان که گفته بود فرانسه و آلمان نباید با روسیه تماس برقرار کنند، گفت: ما آماده مذاکرات هستیم اما برای رقص تانگو هم دو نفر لازم است و اکنون شرکای غربی ما تنها می‌رقصند!
لاوروف گفت که ارزیابی‌های متفاوتی در این خصوص وجود دارد و به آلمان و فرانسه اشاره کرد و در بخش دیگری از صحبت‌هایش از اقدامات روس‌هراسی در اتحادیه اروپا گلایه کرد.
او یادآوری کرد که این کشورها با ابتکار عمل امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم پیشین آلمان برای برگزاری نشست اتحادیه اروپا با مشارکت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه مخالفت کردند.
همچنین خبرگزاری تاس گزارش داد، رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه درباره تحریم‌هایی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین علیه رهبران روسیه اعمال کرده، گفت آنها لایق هیچگونه پاسخ به خصوصی از طرف کرملین نیستند.
براساس حکم جدیدی، زلنسکی تدابیر نامحدودی را علیه پوتین، سخنگوی او دیمیتری پسکوف، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت و میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه و اکثر نیروهای دولت روسیه شامل وزیر خارجه روسیه اعمال کرده است.
کد مطلب: 165362
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *