۰
سه شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۰

معاون رییس جمهور: نمایندگان مجلس به دولت کمک کنند

معاون امور مجلس رئیس جمهور بر حضور فعال و موثر معاونان پارلمانی در مجلس و پیگیری امور مربوط به دولت در تعامل سازنده با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.
معاون رییس جمهور: نمایندگان مجلس به دولت کمک کنند
معاون امور مجلس رئیس جمهور بر حضور فعال و موثر معاونان پارلمانی در مجلس و پیگیری امور مربوط به دولت در تعامل سازنده با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.
سید محمد حسینی در چهاردهمین جلسه شورای معاونان امور مجلس وزارتخانه‌ها که به میزبانی وزارت دادگستری در محل این وزارتخانه برگزار شد، با تبریک دهه امامت و ولایت ، تعامل و همکاری سازنده و مفید دولت و مجلس را به صلاح دو قوه و نظام اسلامی دانست و اظهارداشت: معاونین پارلمانی با حضور فعال و ابتکارعمل می توانند تعامل دوسویه و موثری با نمایندگان مجلس برقرار کنند که به اجرای بهتر و سریعتر امور دو قوه منجر می شود.
معاون امور مجلس رئیس جمهور بر ضرورت پاسخ به تذکراتی که بعضا درصحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می شود و احتمال دارد در سطح جامعه و افکارعمومی شبهه ایجاد کند، تاکید کرد: باید در اینگونه موارد در سطح رسانه های جمعی توضیح داده شود تا مردم در جریان اقدامات و یا موانع قرار گیرند و طرح برخی مسائل و کمبودها بدون ذکر سابقه موضوع ، علت اصلی و پیگیریهای انجام شده، باعث ایجاد شبهه و نگرانی در جامعه نشود لذا ضرورت دارد پاسخ برخی تذکرات برای افکارعمومی تبیین و تشریح شود و  صرفا به پاسخ مکتوب به تذکر دهنده اکتفا نشود.
وی با بیان اینکه دولت از تعامل منطقی و معقول با نمایندگان مجلس استقبال می کند و امروز چنین تعاملی بین دولت و مجلس برقرار است و مصمم هستیم اینگونه تعامل و همکاری تقویت و به روال پایدار تبدیل شود، گفت: البته اگر وزیری مرتب در معرض سوال و استیضاح باشد در بدنه وزارتخانه و کارکنان مجموعه، تزلزل و سستی ایجاد شده و روند اجرای امور دچار اخلال و ضعف می شود بنابراین از نمایندگان محترم انتظار می رود با درک شرایط موجود به اقدامات دولت در عرصه های مختلف کمک کنند تا با شتاب و البته با دقت و نظارت کامل به سرانجام مطلوب برسد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: وظیفه داریم دغدغه ها و نگرانی های نمایندگان را پیگیری و برطرف کنیم  تا وزراء و مدیران دستگاه های اجرایی بتوانند با تمرکز و فرصت بیشتری به انجام امور بپردازند .
رحیمی وزیر دادگستری نیز در این نشست ، پیگیری مجدانه و دغدغه مندانه امور توسط معاون پارلمانی رییس جمهور و معاونان پارلمانی دستگاه‌ها را ستودنی دانست و با اشاره به تجارب خود در این حوزه و دشواری وظایف معاونان پارلمانی از آمادگی خویش برای حمایت از اقدامات معاونین پارلمانی وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی تاکید کرد.
در چهاردهمین جلسه شورای معاونین امور مجلس دستگاه های اجرایی، تعدادی از معاونین پارلمانی وزارتخانه در سخنانی دیدگاه ها و پیشنهادات خود را درخصوص نحوه تعامل و همکاری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کردند.
در این جلسه همچنین حاج محمود لولاچیان و حجت الاسلام ملک محمدی اعضای هیات امنای بنیاد بین المللی غدیر به مناسبت دهه ولایت و امامت در سخنانی به بیان فضائل امام علی علیه السلام و فلسفه غدیر پرداخته و بر لزوم نهادینه کردن پیام غدیر تاکید کردند و برنامه های دهه ولایت و امامت را توضیح دادند.
کد مطلب: 168510
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *