۰
سه شنبه ۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۵

آب موتلفه و قالیباف در یک جوی نمی‌رود

تاکتیک «سکوت» رئیس مجلس
میرسلیم هم مانند بادامچیان انتقاداتی را روانه قالیباف کرده است. تیر سالجاری بود که این عضو موتلفه که عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم هست، گفته بود: «تاخیر در رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در شهرداری زمان قالیباف، می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد که عمده این علت‌ها جنبه ساختاری دارد.»
آب موتلفه و قالیباف در یک جوی نمی‌رود
به گزارش مردم سالاری آنلاین، آرمان ملی نوشت: ظاهرا آب موتلفه و قالیباف در یک جوی نمی‌رود که شاید دلیلش به اعتقاد رئیس کنونی مجلس به نواصولگرایی یا سوپرانقلابی باشد. اعضای قدیمی این حزب هرازچندگاهی بر طبل انتقاد از قالیباف می‌کوبند اما رئیس مجلس تمایلی ندارد تا به‌صورت علنی به آنها پاسخ دهد.
اسدا... بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه دیروز در پاسخ به این سوال که آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس چندین بار در جلسات خود واژه سوپر انقلابی را عنوان کرده و از آنها انتقاد می‌کند. منظور آقای قالیباف از سوپر انقلابی‌ها چه کسانی هستند. گفت: امیدوارم آقای قالیباف فارسی را پاس بدارد چون واژه سوپر انقلابی نصف فارسی و نصف لاتین است. مساله دوم اینکه نمی‌توانم این مسائل را پاسخ دهم چون من قالیباف نیستم و او باید قصد و نیت خود را از گفتن این حرف بگوید. وی تصریح کرد: بنابراین من وارد بحث سوپر انقلابی نمی‌شوم. اگر قرار است همه با هم در کشور کار کنیم باید از حالت تقابلی بیرون بیاییم، قدرت تحمل یکدیگر را داشته باشیم، برای هم ارزش قائل باشیم و طوری حرف بزنیم که دشمن سوءاستفاده نکند. انتقادات بادامچیان از قالیباف به این مورد ختم نشد. ۲۶ مرداد سالجاری دبیرکل حزب موتلفه یادآور شد: شورای وحدت نافی فعالیت حزبی نیست و در آینده جزئیات اخبار شورای وحدت نیز منتشر می‌شود.برای دولت حزبی برنامه داریم و از برنامه‌های دولت حمایت می‌کنیم. بادامچیان در رابطه با برخی اختلاف نظرها در مجلس شورای اسلامی افزود: اختلاف نظر در مجلس طبیعی است. برای مثال آقای میرسلیم شجاعت بیان دارد و به هزینه فکر نمی‌کند و انتقاد از آقای قالیباف نشأت گرفته از همین است. نمایندگان مطابق وظیفه عمل می‌کنند و نمی‌شود آنها را از انجام وظیفه منع کرد.وی خاطرنشان کرد: اوضاع حزب موتلفه خوب است و نتیجه آن در انعکاس اخبار در رسانه‌های غربی و معاند دیده می‌شود.
۲۶ مهر سال گذشته هم اسدا... بادامچیان در بیان مواضع هفتگی این حزب با تشکر از ارائه به موقع گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه ۹۹، گفت: اعلام شده انتشار تفریغ تبصره‌های ۱، ۴، ۵ و ۱۴ ماده واحده دارای طبقه بندی است و فقط در اختیار رئیس مجلس قرار می‌گیرد. دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: بدیهی است که اسناد و موارد محرمانه و سری به‌طور علنی اعلام نمی‌شود اما اطلاع مردم از بودجه و تفریغ آن حق عام است که در اصل ۵۵ قانون اساسی به آن توجه شده و رئیس مجلس نیز باید به این اصل توجه داشته باشد. بهمن ۹۷ بود که بادامچیان درباره عدم حضور آقای قالیباف در شورای وحدت گفت: حامیان قالیباف در ائتلاف نرفتند البته حزب و تشکل ایشان نرفت و در جلسه شورای وحدت هم حضور نیافتند. در شورای وحدت به روی همه باز است.
ضربه میرسلیم بر طبل مخالفت با قالیباف
میرسلیم هم مانند بادامچیان انتقاداتی را روانه قالیباف کرده است. تیر سالجاری بود که این عضو موتلفه که عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم هست، گفته بود: «تاخیر در رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در شهرداری زمان قالیباف، می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد که عمده این علت‌ها جنبه ساختاری دارد.» وی درباره علت تاخیر دستگاه قضا در رسیدگی به مستندات تخلفات شهرداری در زمان قالیباف متذکر شد: تاخیر در رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در شهرداری زمان قالیباف، می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد که عمده این علت‌ها جنبه ساختاری دارد. یعنی پرونده در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که آنها به‌جای تصمیم‌گیری سریع، آن را راکد و معلق نگه می‌دارند تا زمان بگذرد که نباید این اتفاق صورت بگیرد چرا این کار را می‌کنند؟ برای اینکه در راستای منافع دیگران نیست.» میرسلیم در فروردین ۱۴۰۰ هم گفت: « آقای قالیباف از مدیران با سابقه اجرائی است و از فرماندهان نیروی هوایی سپاه بوده قبل از آنکه فرماندهی نیروی انتظامی را برعهده گیرد و پس از آن نیز دوازده سال شهردار تهران بوده است. اغلب او را مدیری با جرأت از نظر اجرائی می‌شناسند لکن در دوران مدیریت او در شهرداری تهران مفاسدی که قبلا آغاز شده بود نه تنها متوقف نشد که تشدید شد تا آنجا که منتهی شد به محکومیت نزدیکترین همکار و جانشین او یعنی عیسی شریفی؛ چه بگوئیم آقای قالیباف از جرائم تخلفات عیسی شریفی خبر داشته و چه بگوئیم خبر نداشته و به او خیانت شده، نقطه قوت مدیریتی محسوب نمی‌شود.» مرداد ۹۹ میرسلیم تصریح کرد: «آقای قالیباف در دوران مسئولیت‌های اجرائی خود خدمات ارزنده‌ای انجام داده که باید تقدیر شود؛ در همان حال زیر نظر ایشان اشتباهاتی رخ داده که به‌موقع به ایشان تذکر کتبی و شفاهی داده‌ام و باید اصلاح می‌شد و به این جا نمی‌رسید که جانشین مورد اعتماد ایشان دستگیر و گرفتار شود و بسیاری از مدیران شهرداری درگیر مفاسد شوند. »
کد مطلب: 172441
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *