۰
شنبه ۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰
اولمرت:

نتانیاهو مسئول وخیم شدن موضوع هسته‌ای ایران شد

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با بیان اینکه نتانیاهو مسئول وخیم شدن اوضاع درخصوص موضوع هسته ای ایران شد در واکنش به اظهارات رئیس موساد گفت که بازگشت نتانیاهو به قدرت خطرناک تر از توافق هسته ای با ایران است.
نتانیاهو مسئول وخیم شدن موضوع هسته‌ای ایران شد
به گزارش مردم سالاری آنلاین، دیوید بارنیا، رئیس سازمان موساد روز گذشته در اظهاراتی گفت که توافق هسته ای با ایران "فاجعه ای راهبردی" برای این رژیم است.
به نقل از صدی البلد، ایهود اولمرت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در واکنش به این اظهارات گفت که اسرائیل با هیچ فاجعه راهبردی مواجه نیست و این رژیم قوی است.
وی گفت که احتمال بازگشت بنیامین نتانیاهو و بن غفیر به قدرت بزرگ ترین خطر راهبردی است که بیشتر از توافق هسته ای اسرائیل را تهدید می کند.
اولمرت گفت که باید روی این خطر تمرکز کرد زیرا بیشتر از هر چیز دیگری اسرائیل را تهدید می کند.
نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که نتانیاهو مسئول وخیم شدن اوضاع در خصوص تهدیدات هسته ای ایران شد و در حقیقت او بیشتر از هر مسئول صهیونیستی دیگر مسئول پیشرفت ایران در امکان ساخت بمب هسته ای است.
 دیوید بارنیا، رئیس سازمان موساد اخیرا در اظهاراتی گفت که توافق هسته‌ای قریب الوقوع با ایران در صورتی که امضا شود"فاجعه ای راهبردی" خواهد بود.
وی گفت که این توافق در طولانی مدت باعث می شود که روند دستیابی ایران به سلاح هسته ای تسهیل شود.
در روزهای اخیر و در سایه نزدیک شدن به امضای توافق هسته ای رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی دیدارهای خود را افزایش داده است و یکی از این دیدارها با یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهییونیستی بود.
وی تاکید کرد: ایران به توافق هسته‌ای باز خواهد گشت، زیرا هم تهران و هم واشنگتن منافع راهبردی در آن دارند و اکنون فرصت امضای توافق نزدیک به ۱۰۰درصد است.
رئیس موساد در دیدار با یائیر لاپید با اشاره به اینکه با امضای توافق هسته‌ای و به محض برداشتن تحریم ها ایران به صدها میلیارد دلار دست خواهد یافت، خاطرنشان کرد: امضای توافق باعث می شود که ایران به توانایی های بسیار گسنرده ای دست یابد.
بارنیا گفت که این اموال به حزب الله، جهاد اسلامی، انصارالله یمن، حماس و نیروی قدس سپاه کمک خواهد کرد و این امر چالش های بزرگی را در مقابل آمریکا و اسرائیل ایجاد خواهد کرد.
وی گفت: من نگران این هستم که برخی کشورهای منطقه به ایران به عنوان یک الگو نگاه کنند و این مساله باعث می شود که مقابله با نفوذ ایران دشوار شود.
رئیس موساد همچنین تاکید کرد که توافق موجود بسیار بدتر از توافق ۲۰۱۵ خواهد بود.
بر اساس این گزارش، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اخیرا از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات رفع تحریم، از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگوها طی عصر امروز خبر داد.
وی اعلام کرد : بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین پاسخ  آمریکا به مواضع ایران در رابطه با متن پیشنهادی اروپا بر سر احیای برجام را "بسیار معقول" خواند.
وبگاه خبری –تحلیلی اکسیوس اخیرا در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی نوشته بود: اگرچه دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اخیرا تلاش کرده به اسرائیل اطمینان دهد که در مذاکرات احیای برجام امتیاز جدیدی به ایران نداده است، مقامات اسرائیلی می‌گویند که نسبت به این موضوع اطمینان ندارند.
بنابر این گزارش، مقامات کاخ سفید در روزهای گذشته به همتایان اسرائیلی خود اطمینان داده‌اند که علی‌رغم وجود برخی گزارشات در رسانه‌ها مبنی بر امتیازدهی واشنگتن به تهران در جریان مذاکرات وین، آمریکا هیچ امتیاز جدیدی به ایران نداده است.
اکسیوس افزود: اما اسرائیل از این اطمینان‌بخشی‌های آمریکا راضی نشده است. یک مقام اسرائیلی در این باره گفت که مذاکرات با واشنگتن درباره تهران در روزهای گذشته سخت‌تر شده است، بیشتر بحث‌ها پشت درهای بسته انجام شده و هدف این بوده است که مطمئن شوند، کاخ سفید متوجه شده که نگرانی‌های اسرائیل چقدر جدی است.
کد مطلب: 172808
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *