۰
پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۵

یاغی جدید در اردوی سرخ‌ها

 «دیاباته»، آخرین خرید تابستانی پرسپولیس
مدیران باشگاه پرسپولیس بعد از مذاکرات طولانی‌مدت با مهاجم سابق استقلال، او را برای حضور در جمع سرخ‌پوشان پایتخت متقاعد کرده و امشب قرارداد نهایی میان طرفین منعقد می‌شود.
یاغی جدید در اردوی سرخ‌ها
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از فوتبال 360، یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس بعد از بررسی شرایط فنی تیمش در خط حمله از مدیران باشگاه درخواست جذب 2 مهاجم خارجی را داشت که فرسایشی‌شدن روند جذب اولین مهاجم باعث شد تا شائبه‌هایی درباره منتفی‌شدن درخواست گل‌محمدی به وجود بیاید.
پافشاری «یحیی» برای انتخاب زوج خارجی در خط حمله
سرخ‌پوشان پایتخت حدود 2 هفته قبل سرانجام با اولین مهاجم خارجی برای حضور در ترکیب پرسپولیس به توافق رسیدند و موفق شدند یورگن لوکادیا مهاجم نام‌آشنای هلندی را برای حضور در جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی و بازی در لیگ ایران متقاعد کنند تا بعد از چشم‌انتظاری طولانی‌مدت، هواداران پرسپولیس با جذب یک مهاجم تراز اول و نام‌آشنا سوپرایز شوند.
لوکادیا از هفته سوم لیگ برتر رسماً به ترکیب پرسپولیس اضافه شد، اما یحیی گل‌محمدی که همچنان در خط حمله تیمش نیاز به جذب مهاجم می‌دید، از مدیران باشگاه درخواست کرد تا همچنان فرآیند جذب دومین مهاجم خارجی را دنبال کنند و با مازاد اعلام کردن شرزود تمیروف و فسخ قرارداد با این مهاجم ازبکستانی، جای خالی هم برای جذب دومین مهاجم خارجی در فهرست پرسپولیسی‌ها ایجاد شد.
آقای گل لیگ نوزدهم در تور پرسپولیسی‌ها
یحیی گل‌محمدی نام چند گزینه را در اختیار مدیران باشگاه پرسپولیس قرار داد که در نهایت، توافق سرمربی و مدیران سرخ‌پوشان پایتخت بر جذب شیخ دیاباته مهاجم سابق استقلال بود و رسماً مذاکرات با این مهاجم مالیایی کلید خورد. دیاباته که روزهای رویایی را در لیگ ایران گذرانده بود و توانست در لیگ نوزدهم همراه آبی‌پوشان آقای گل لیگ برتر شود، فصل گذشته روزهای خوبی را در لیگ قطر و تیم الغرافه نگذراند.
دیاباته در دور اول مذاکرات خود با مدیران پرسپولیس به توافق نرسید و گفته می‌شد مذاکرات به بن‌بست رسیده و احتمال حضور مهاجم مالیایی در پرسپولیس وجود ندارد اما طی روزهای گذشته، دور جدید مذاکرات با شیخ دیاباته آغاز شد و سرانجام مهاجم سابق استقلال برای حضور در جمع سرخ‌پوشان پایتخت رضایت داد و قرار است امشب با سفر به تهران، قراردادش را با پرسپولیس رسمی و نهایی کند. 
تاریخ‌سازی «دیاباته»؛ اولین خارجی که از استقلال به پرسپولیس آمد!
مهاجم مالیایی اولین بازیکن خارجی تاریخ باشگاه استقلال است که بعد از حضور در جمع آبی‌پوشان پایتخت، پرسپولیس را به عنوان مقصد فوتبالی خود انتخاب می‌کند تا حالا نام او هم به جمع یاغی‌های فوتبال ایران اضافه شود. پیش از دیاباته، الونگ الونگ، هوار ملامحمد و گادوین منشا از پرسپولیس به استقلال پیوسته بودند اما شیخ دیاباته اولین انتقال بازیکن خارجی از استقلال به پرسپولیس به شمار می‌رود. 
شیخ دیاباته قرار است امشب وارد ایران شود و در جلسه‌ای با رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس قراردادش را با سرخ‌پوشان پایتخت نهایی کند و به تمرینات پرسپولیس اضافه شود تا برای حضور در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران و مصاف با هوادار آماده شود.
اجابت خواسته‌های یحیی؛ پرسپولیسِ کهکشانی
پرسپولیسی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه عملکردی فوق‌العاده را از خود به‌ثبت رساندند و توانستند از خط دروازه تا نوک حمله، خریدهای خوبی را داشته باشند تا با تغییر سیما نسبت به فصل گذشته، در تلاش برای بازپس‌گیری عنوان قهرمانی از رقیب سنتی‌شان باشند.
سرخ‌پوشان پایتخت در خط دروازه علیرضا بیرانوند را جذب کردند. زوج مرتضی پورعلی‌گنجی و گیورگی گولسیانی برای حضور در دفاع میانی پرسپولیس خریداری شد و دانیال اسماعیلی‌فر و محمدمهدی احمدی هم دفاع راست و چپ تازه‌وارد سرخ‌پوشان در بازار تابستانه به‌شمار می‌روند.
سعید صادقی و سروش رفیعی در کنار سینا اسدبیگی، سه هافبک خریداری شده از سوی باشگاه پرسپولیس در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه هستند. در کنار جذب این ستارگان، قرارداد مهره‌های کلیدی چون میلاد سرلک و مهدی ترابی هم تمدید شد تا سرخ‌پوشان پایتخت با ترکیبی رویایی آماده حضور در لیگ بیست‌ودوم شوند.
خط حمله پرسپولیس، بزرگ‌ترین چالش کادرفنی بود که حالا در یک ماه اخیر با جذب یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته، خط حمله سرخ‌پوشان هم آتشین شده تا یحیی گل‌محمدی با در اختیار داشتن ستارگانی پرشمار در پست‌های مختلف، تیمش را آماده حضوری قدرتمند در لیگ بیست‌ودوم کند. به نظر می‌رسد فرصت تعطیلات فیفادی سپتامبر، زمان مناسبی برای هماهنگی بیشتر بازیکنان تازه‌وارد پرسپولیس باشد تا آن‌ها بعد از ایام تعطیلات ملی بتوانند در اوج هماهنگی کار خود را پیش ببرند.
پرسپولیس هنوز در فهرست بزرگسال خود یک جای خالی دارد اما بعید به نظر می‌رسد که دیگر سرخ‌پوشان در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه به صورت آزاد جذب بازیکن داشته باشند.
کد مطلب: 173305
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *