۰
دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۵

تلویزیون ایران اینترنشنال، بوق تبلیغاتی اسرائیل و گروهک منافقین

حضور خبرنگار شبکه «ایران اینترنشنال» در پایگاه سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین در سرزمین‌های اشغالی در حالی به صورت ویژه از سوی محافل دیپلماتیک رژیم صهیونیستی بویژه وزارت خارجه این رژیم بازتاب پیدا کرده است که گویی ارتش صهیونیستی برای یک رسانه فارسی‌زبان «مستقل» اجازه تهیه گزارش از این پایگاه را صادر کرده است!
تلویزیون ایران اینترنشنال، بوق تبلیغاتی اسرائیل و گروهک منافقین
به گزارش مردم سالاری آنلاین، ایران نوشت:این در حالی است که پایگاه خبری «وای‌نت» اسرائیل چنین حضوری را پیامی به ایران دانسته و مدعی شده است: «برای اولین بار ارتش اسرائیل به شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان اجازه داد وارد پایگاه گنبد آهنین شود.».
همچنین صفحه رسمی وزارت خارجه اسرائیل در حساب توئیتر خود به زبان فارسی با بازنشر این گزارش تصویری نوشت: «گزارش ویژه ایران اینترنشنال از پایگاه سامانه دفاعی گنبد آهنین در اسرائیل و مصاحبه با سربازانی که مسئولیت مهم دفاع از آسمان کشور را برعهده دارند.»
انتشار هیجانی بازدید نماینده این رسانه سعودی از سامانه آهنین رژیم صهیونیستی در حالی است که «ایران اینترنشنال» 5 سال پیش با بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری از طرف «محمد بن سلمان»، شاهزاده جوان و ماجراجوی سعودی پا به عرصه فعالیت رسانه‌ای گذاشت و در گرماگرم اتفاقات پشت پرده‌ای که زیر سایه برقراری مناسبات غیر رسمی ریاض با رژیم صهیونیستی صورت گرفت، به شریک مطمئنی برای تحقق اهداف سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی تبدیل شد. به این ترتیب مأموریتی که تلویزیون «ایران اینترنشنال» پیشتاز آن شده و در اجرای آن از منابعی ناشناخته بهره می‌برد، در خدمت جنگی است که رژیم صهیونیستی به ویژه در سال‌های اخیر علیه جمهوری اسلامی به جریان انداخته است. همراهی با سازمان امنیتی اسرائیل موسوم به «موساد» با هدف تسهیل اهداف این سازمان مبنی بر ایجاد فضای تنش و جنگ روانی علیه کشورمان قابل ارزیابی است.
«بودجه» سعودی و «برنامه» صهیونی
اگرچه این رسانه فارسی زبان ادعا می‌کند که با منابع مالی مستقل اداره می‌شود و به این ترتیب می‌کوشد خود را در قامت یک رسانه حرفه‌ای معرفی ‌کند که به صورت مستقل در پی پوشش پیوسته اخبار است اما در واقعیت یکی از مهره‌های اصلی بازیگردانی رژیم صهیونیستی و سازمان جاسوسی موساد در منطقه خاورمیانه است. چنان که در چهارچوب محقق کردن اهداف این سازمان از هیچ اقدامی از جمله انتشار هر نوع شایعه و خبرهای تأیید نشده درباره جمهوری اسلامی دریغ نورزیده است.
پوشش گسترده فعالیت‌های گروهک منافقین که به طور علنی علیه ایران فعالیت می‌کند در زمره چنین مأموریت تعریف شده‌ای ارزیابی می‌شود. دو سال پیش بود که نشست سالانه گروهک منافقین تحت عنوان شورای ملی مقاومت با سخنرانی مریم رجوی سرکرده این گروهک به‌صورت مجازی از کشور آلبانی، مقرر این گروهک برگزار شد و شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال» به پوشش زنده و ویژه این نشست پرداخت.
وجود چنین ارتباط تنگاتنگی میان این شبکه معاند فارسی زبان با رژیم صهیونیستی پیشتر از طریق یک خبرنگار صهیونیستی هم مورد توجه قرار گرفته بود. چندی پیش «باراک راوید»، خبرنگار صهیونیست وبگاه عبری «واللا» و وبگاه امریکایی «آکسیوس» در توئیتی شبکه سعودی موسوم به «ایران اینترنشنال» را ابزار دست موساد خواند. او در پاسخ به توئیتی در واکنش به نحوه پوشش اخبار مربوط به مذاکرات وین توسط این شبکه معاند، اذعان کرد: «موساد بطور مرتب از این رسانه (ایران اینترنشنال) برای جنگ اطلاعاتی خود استفاده می‌کند.»
«راوید» پیش‌تر هم به این مسأله اشاره کرده و در توئیتی در خردادماه به نحوه خبررسانی این شبکه پرداخته بود. این خبرنگار مطرح صهیونیست در پیامی توئیتری به زبان عبری نوشت: «ایران اینترنشنال» یک شبکه ایرانی نیست. این شبکه از ایران پخش نمی‌شود. این شبکه از لندن و با بودجه سعودی فعالیت می‌کند و وابسته به مخالفان ایرانی بوده و گاهی نیز به عنوان خط جریان اسرائیل برای انتشار اطلاعات عمل می‌کند. رسانه‌های اسرائیلی با تشنگی گزارش‌های این شبکه را می‌بلعند و بدون اینکه این پیشینه را به اسرائیلی‌ها بدهند پخش می‌کنند.»
کد مطلب: 173647
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *