۰
چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۰

اولین واکنش روسیه به ادعای خرید تسلیحات از کره شمالی

 ادعاهای کشورهای غربی به سردمداری آمریکا مبنی بر اقدام روسیه در خرید تسلیحات و توپخانه از کره شمالی، با واکنش مسکو همراه شد.
اولین واکنش روسیه به ادعای خرید تسلیحات از کره شمالی
به گزارش مردم سالاری آنلاین، نماینده روسیه در سازمان ملل ضمن رد ادعاها درباره خرید توپخانه از کره شمالی، گفت که مسکو حق دارد به دلیل جلوگیری غرب از ورود مواد غذایی این کشور به بازارهای جهانی، توافق صادرات غلات از اوکراین را فسخ کند.
«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل بامداد امروز (چهارشنبه) طی نشست شورای امنیت گفت گزارش‌ها درباره خرید توپخانه و تجهیزات نظامی از کره شمالی توسط کشورش، جعلی و پروپاگاندای غرب است.
به نوشته وبگاه «ریانووستی»، نبنزیا ضمن اشاره به عدم اجرای برخی مفاد توافقات استانبول درخصوص صادرات غلات از اوکراین به دلیل باقی ماندن تحریم‌های غرب علیه روسیه، از احتمال فسخ این قرارداد خبر داد.
وی با بیان اینکه مسکو خواستار اجرای بخش مربوط به صادرات مواد غذایی روسیه در توافقات استانبول است، توضیح داد که قرارداد مذکور بعد از مهلت چهار ماهه‌اش در نوامبر منقضی می‌شود اما روسیه قصد ندارد در مذاکرات تمدید آن شرکت کند.
این دیپلمات روس ادامه داد: «بخشی از توافقات استانبول که مربوط به صادرات مواد غذایی از روسیه است، اجرا نمی‌شود زیرا هنوز حتی یک کشتی روسی قادر به ترک کردن اسکله‌ها برای صادرات نیست».
کد مطلب: 173875
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *