۰
چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۳

تکذیب واقعیت و فرار از پاسخگویی، خلاصه‌ای از وظایف سخنگوی فدراسیون فوتبال

​​​​​​​سخنگوی فدراسیون فوتبال در چند وقت اخیر همیشه سعی داشته بسیاری از واقعیت‌ها و مسائل مربوط به این فدراسیون را از دید رسانه‌ها پنهان کند که نمونه آخر آن موضوع بازگشت کارلوس کی‌روش به ایران است.
تکذیب واقعیت و فرار از پاسخگویی، خلاصه‌ای از وظایف سخنگوی فدراسیون فوتبال
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایرنا، فدراسیون فوتبال ایران در این یکی دو سال اخیر، بدترین وضعیت خود را در تاریخ تجربه می‌کند و مردم علاقمند به فوتبال نیز به خوبی می‌دانند که مدیران فدراسیون توانایی اداره امور را ندارند تا این مهم باعث ایجاد بدبینی در بین علاقمندان شود.
بدون شک اتفاقات اخیر، این بدبینی را نسبت به مدیران فدراسیون فوتبال بیشتر از قبل کرده چراکه صداقت در رفتار و عملکرد آنها دیده نمی‌شود. وعده‌های بی‌پایه و اساس، تکذیب‌های نادرست، فرار از پاسخگویی به رسانه‌ها و خیلی از موارد دیگر تنها گوشه کوچکی از دستاوردهای مدیران فدراسیون فوتبال است که باعث شده این ورزش پرطرفدار در بدترین وضعیت خود قرار بگیرد. 
یکی از این مدیران، احسان اصولی عضو هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال، سخنگوی فدراسیون و رییس کمیته فوتسال است که صحبت‌های او مصداق تکذیب واقعیت‌هاست. او در این چند وقت به عنوان سخنگوی فدراسیون فوتبال مقابل رسانه‌ها قرار گرفته و همیشه سعی داشته موضوعات را به نفع فدراسیون تحلیل و از پاسخگویی درست فرار کند. در این گزارش به سه نمونه از این موارد اشاره می‌کنیم که در زیر می‌خوانید. 
اتفاقات دیدار تیم ملی فوتبال ایران با عراق در استادیوم امام رضا (ع) مشهد 
اصولی که از هیات‌فوتبال خراسان رضوی خود را به فدراسیون فوتبال رساند، برای اینکه خودی نشان دهد کاری کرد که بازی تیم ملی با عراق در مشهد برگزار شود اما اتفاقاتی که برای بانوان در بیرون از ورزشگاه رخ داد، نشان داد که او تنها می‌خواهد نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد.
او بعد از این اتفاقات هم در پاسخ به این پرسش که چه نمره‌ای به میزبانی مشهد از دیدار ایران و عراق می‌دهید، گفت: نمره قبولی خواهم داد. همین جواب اصولی حاکی از آن است که این مدیر فوتبالی هیچ علاقه‌ای به شفاف‌ بودن با مردم ندارد و حتی نمی‌خواهد اشتباهات خود را قبول کند. 
 اتفاقات فوتسالی
با انتخاب مهدی تاج به عنوان رییس فدراسیون فوتبال، وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان استعفای خود را اعلام کرد اما یک روز بعد او به تمرینات تیمش برگشت تا این موضوع منتفی شود. در این میان اصولی به‌عنوان رییس کمیته فوتسال تنها ساعتی بعد از استعفای شفاهی شمسایی، به دنبال سرمربی جدید برای تیم ملی بود با این حال در مصاحبه‌اش در این خصوص گفت: با تلاش‌هایی که از دیروز تا الان داشتیم امیدواریم در خدمت شمسایی باشیم، ولی ایشان نپذیرفت و ای کاش که بپذیرد. 
این صحبت اصولی نشان می‌دهد که واقعیت‌ها را مطرح نمی‌کند و تنها می‌خواهد با یک پاسخ ساده، حقیقت این ماجرا را پنهان کند. 
بازگشت کی‌روش و تکذیب سخنگو
ایرنا در روز پانزدهم شهریورماه از بازگشت کارلوس کی‌روش به نیمکت تیم ملی خبر داد و عنوان کرد که در جلسه هیات‌رییسه موضوع بازگشت این مربی پرتغالی، اصلی‌ترین مساله مطرح شده بوده است. بازهم اصولی به عنوان سخنگویی که واقعیت‌ها را پنهان می کند به جمع خبرنگاران آمد و در کمال ناباوری اعلام کرد در جلسه هیات‌رییسه هیچ صحبتی در مورد کی‌روش صورت نگرفته است. 
این در حالی است که گفته می شود تنها موضوع مورد بحث در هیات رییسه حضور کی روش بوده و حتی قرارداد این مربی نیز در اختیار اعضای هیات رییسه قرار گرفته است. حالا سئوال اینجاست با وجود همه این مسائل آیا اصولی با خود فکر نکرده بود که قطعا موضوع حضور کی روش رسانه‌ایی خواهد شد و بهتر است کمی با تفکر بیشتر در خصوص این مساله پاسخگو باشد.
با اعلام مدیر رسانه‌ای تیم ملی مبنی بر اینکه هیات‌رییسه تصمیم به برکناری اسکوچیچ و بازگشت کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران گرفته، موضوع اشتباهی که اصولی مطرح کرد خیلی زود مشخص شد و او بار دیگر نشان داد که کارش را برای پنهان کردن حقایق به خوبی بلد است. 
کد مطلب: 173912
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *