۰
يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۸

احمدخاتمی: نامزد انتخابات‌نمی‌شوم

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کاندیدای انتخابات آتی نخواهد شد،گفت: بنده خود را یک چهره‌فرهنگی می‌دانم و بر همین اساس نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری را همچون چهار دوره گذشته نمی‌پذیرم.
 آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مطالبه برخی طلاب از وی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی، گفت: شنیدم آقای پورمحمدی در جمع طلاب کرمانی گفته‌اند، اگر فلانی (آیت‌الله خاتمی) کاندیدا شود از او حمایت می‌کنم؛ ایشان لطف دارند اما بنده مطلقاً در انتخابات کاندیدا نخواهم شد.
وی افزود: چهاردوره ریاست جمهوری نام بنده در میان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح بوده است اما بنده به دلیل اینکه خود را یک چهره فرهنگی می‌دانم و خدا را به موجب توفیق‌های فراوان الهی در این زمینه شاکرم، نامزد انتخابات آتی ریاست‌جمهوری نخواهم شد.
خاتمی گفت: از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون مسئولیت فراوانی به اینجانب پیشنهاد شده است اما چون بنده خدمت‌رسانی فرهنگی و خدمت به طلاب را از وظیفه خود می‌دانم، پیشنهادها را رد کردم و اکنون نیز به صراحت می‌گویم کاندیدای این عرصه نیستیم.
نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: امیدوارم کاندیدای مومن، ولایتمدار به معنای حقیقی آن، وفادار به شهیدان، سخت‌کوش، خستگی‌ناپذیر در شان انقلاب اسلامی به صحنه آمده و منتخب مردم شود و انشاالله بتواند دینش را به آرمان شهدا ادا کند.
خاتمی با بیان اینکه روحانیت در فعالیت‌های سیاسی در کنار مردم و انقلاب حضور دارند و صحنه را ترک نخواهد کرد، گفت: روحانیت همواره به عنوان نهاد مورد اعتماد مردم بوده و هست و علی‌رغم تبلیغات گسترده و مسموم دشمنان انقلاب اسلامی علیه روحانیت، اعتماد مردم به روحانیت بیش از گذشته شده است.
وی با بیان اینکه نامزدها و جریان‌سیاسی برای جلب اعتماد روحانیت تلاش می‌کنند و این مهم نشانه تاثیرگذاری و اعتماد مردم به روحانیت در خط امام و انقلاب است، اظهار داشت: اقدام روحانیت در نپذیرفتن کاندیدای‌توری به معنای عدم تاثیرگذاری در انتخابات نیست.
کد مطلب: 17450
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *