۰
دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۴۷

کمک مالی اروپا به تشکیلات خودگردان

نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین از کمک ۷.۴ میلیون یورویی این اتحادیه به تشکیلات خودگردان برای پرداخت حقوق معوقه کارکنان بخش دولتی خبر داد.
به نقل از خبرگزاری «وفا»، «جان گات روتر» نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین گفت: باید به خطرات ناشی از به مخاطره افتادن دستاوردهای تشکیلات خودگردان در پروسه ایجاد دولت توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
وی افزود: از دولت اسپانیا، ایرلند، هلند و سوئد به دلیل کمک‌های بی‌دریغ و اعتمادشان به صندوق حمایت از کمک‌های مالی مستقیم اتحادیه اروپا تشکر می‌کنم.
گات روتر همچنین اظهار داشت: اتحادیه اروپا حدود ۷.۴ میلیون یورو به تشکیلات خودگردان اهدا نموده است تا حقوق معوقه ماه نوامبر بیش از ۸۴۰۰۰ کارمند فلسطینی و زندانیان در بازداشتگاه‌های کرانه باختری و نوار غزه را پرداخت نماید.
بر اساس این گزارش، دولت ایرلند یک میلیون یورو، هلند ۱.۲ میلیون یورو که بویژه برای پرداخت حقوق کارکنان دادگستری تخصیص یافته بود، اسپانیا چهار میلیون یورو و سوئد ۱.۲ میلیون یورو به تشکیلات خودگردان فلسطین کمک کردند.
این در حالی است که اتحادیه اروپا در طول سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۴۵ میلیون یورو برای پرداخت حقوق معوقه کارکنان دولتی به تشکیلات خودگردان اهدا نموده که ۱۳۰ میلیون یورو آن را کمیسیون اروپا تامین کرده است.
کد مطلب: 17622
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *