۰
شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۰

سقوط آزاد محبوبیت حزب حاکم انگلیس

میزان محبوبیت حزب حاکم انگلیس به نصف محبوبیت حزب رقیب رسیده است.
سقوط آزاد محبوبیت حزب حاکم انگلیس
به گزارش مردم سالاری آنلاین،رویترز گزارش داد،بر اساس نتایج یک نظرسنجی، محبوبیت حزب کارگر انگلیس در برابر حزب حاکم محافظه‌کار افزایش چشمگیری پیدا کرده است.
 طبق نظرسنجی موسسه «یوگاو» به سفارش روزنامه «تایمز» روزهای پنجشنبه و جمعه انجام شده حاکی از این است که میزان حمایت از حزب کارگر با دو درصد کاهش به ۵۲ درصد رسیده است.
از سوی دیگر، میزان محبوبیت حزب محافظه‌کار نسبت به ماه گذشته میلادی فقط یک درصد افزایش یافته و به ۲۲ درصد رسیده است.
۴۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، در پاسخ به این سوال که چه کسی نخست‌وزیر بهتری برای انگلیس خواهد بود، «کر استارمر» به عنوان رهبر حزب کارگر را انتخاب کردند و در مقابل فقط ۱۳ درصد خواستار نخست‌وزیری تراس هستند.
هفته گذشته نیز نظرسنجی دیگری از سوی یوگاو نشان داد که ۵۱ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که او باید از سمتش کناره‌گیری کند.
تراس حدود یک هفته قبل از طرحی جنجالی رونمایی کرد که خواستار کاهش مالیات بر اقشار ثروتمند در بحبوحه افزایش هزینه‌های معیشتی است.
تنها سه درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بر این عقیده بودند که بودجه کمکی جنجالی رونمایی شده توسط دولت تراس دارای ایده‌های درست و سنجیده بوده است.
یک نظرسنجی دیگر که از سوی موسسه «ایپسوس» برگزار شد نیز نشان داد، نیمی از انگلیسی‌ها انتظار دارند کِر استارمر نخست وزیر این کشور شود. در نظرسنجی مشابهی که در ماه می برگزار شده بود ۳۸ درصد چنین عقیده‌ای داشتند.
کد مطلب: 176667
برچسب ها: انگلیس لیز تراس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *