۰
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۰

سقوط آزاد طلا در بازارهای جهانی

طلا از غرب به شرق مهاجرت می‌کند
یک مهاجرت جهانی در بازار طلا در جریان است و سرمایه گذاران غربی در حال به فروش رساندن شمش‌های طلا هستند در حالی که خریداران آسیایی از کاهش قیمت برای خرید جواهرات و شمش های ارزان استفاده می کنند.
سقوط آزاد طلا در بازارهای جهانی
به گزارش مردم سالاری آنلاین،افزایش نرخ های بهره باعث می شود طلا به عنوان یک سرمایه گذاری جذابیت کمتری داشته باشد به این معنی که حجم زیادی از فلز از خزانه های مراکز مالی مانند نیویورک خارج می شود و به سمت شرق می رود تا تقاضا در بازار طلای شانگهای یا بازار بزرگ استانبول را برآورده کند.
اما در واقع، نمی تواند به اندازه کافی سریع حرکت کند. مسائل لجستیکی همراه با ویژگی‌های بازار، دستیابی به شمش کافی را برای معامله‌گران دشوار می‌کند. در نتیجه، طلا و نقره در برخی از بازارهای آسیایی با قیمت‌های غیرعادی بیشتری نسبت به قیمت معیار جهانی به فروش می‌رسند.
انگیزه نگهداری طلا بسیار کمتر است
در طرف دیگر از بین رفتن انگیزه برای نگهداری طلا در کشورهای غربی منجر به کاهش قیمت چشمگیری برای این فلز زرد شده است به طوری که این فلز زرد در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ دلار و ۲۴ سنت ارزان شده است.
چرخش فلز در سراسر جهان بخشی از چرخه بازار طلا است که برای چندین دهه تکرار شده است؛ زمانی که سرمایه‌گذاران عقب‌نشینی می‌کنند و قیمت‌ها کاهش می‌یابد، خرید آسیایی افزایش می‌یابد و فلزات گرانبها به سمت شرق جریان می‌یابند و به کاهش قیمت طلا در این زمان‌ها دامن می‌زند.
از زمان اوج گیری این فلز زرد در ماه مارس، قیمت طلا ۱۸ درصد کاهش یافته است زیرا افزایش نرخ بهره فدرال رزرو باعث انحلال گسترده سرمایه گذاران مالی شده است.
بر اساس داده های CME Group Inc. و انجمن بازار شمش لندن، بیش از ۵۲۷ تن طلا از خزانه های نیویورک و لندن که دو بازار بزرگ غربی را حمایت می کنند، از پایان ماه آوریل خارج شده‌است. در عین حال، محموله‌ها به مصرف‌کنندگان بزرگ طلای آسیایی مانند چین که واردات آن در ماه اوت به بالاترین حد خود در چهار سال گذشته رسید، افزایش می‌یابد.
در حالی که مقدار زیادی طلا در حال حرکت به سمت شرق است، هنوز برای پاسخگویی به تقاضا کافی نیست. بر اساس گزارش MKS PAMP، طلا در دبی و استانبول یا در بورس طلای شانگهای در هفته‌های اخیر با قیمت‌های بی‌سبقه ای معامله شده است که نشانه‌ای است مبنی بر اینکه تقاضا از واردات پیشی گرفته‌است.
منبع:خبرآنلاین
کد مطلب: 176785
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *