۰
جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۰

رشد بی رمق بورس در هفته گذشته

چه آینده‌ای در انتظار بازار است؟
شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت و در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۰ مهر ماه رشد ۷ هزار واحدی را تجربه کرد.
رشد بی رمق بورس در هفته گذشته
به گزارش مردم سالاری آنلاین،شاخص کل بورس هفته را با رشد ۲۸۶۸ آغاز کرد و به عدد یک میلیون و ۳۱۶ هزار واحد رسید؛ گفتنی است که در روز شنبه گذشته خروج نقدینگی یا به عبارت دیگر خرید حقوقی ۷۵ میلیارد تومان بوده که نسبت به معاملات هفته قبل از آن روند کاهشی را نشان می‌دهد.
در روز شنبه گذشته ۴۹ نماد در معاملات به ارزش ۱۰۵ میلیارد تومان صف خرید بوده و ۵۴ نماد به ارزش ۱۱۷ میلیارد تومان نیز در وضعیت صف فروش قرار داشتند.
در روز یکشنبه اما شاخص کل بورس ریزش چشمگیری را تجربه کرد و با افت ۱۱۶۳۹ واحدی به عدد یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحد رسید؛ در معاملات یکشنبه ۱۰۲ نماد در وضعیت صف فروش قرار داشته که این میزان صف فروش بسیار قابل توجه است، همچنین ۳۹۰ نماد نیز منفی معامله شده و تنها ۷۷ نماد مثبت بوده و از میان آنان ۳۱ نماد صف خرید بودند.
در روز دوشنبه روند شاخص کماکان ریزشی بود به طوری که با افت هزار و ۱۵۶ واحدی به عدد یک میلیون و ۳۰۳ هزار واحد رسید؛ ارزش صف خرید در معاملات روز دوشنبه ۱۵۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به میانگین هفتگی با افزایش نزدیک به ۵۰ میلیارد تومانی همراه بوده است و ارزش صف فروش نیز نسبت به روز قبل کاهشی بوده و ۱۴۹ میلیارد تومان بود.
شاخص کل بورس در روز سه شنبه اما با رشد ۹۶۶۲ مواجه شد و به عدد میلیون و ۳۱۳ هزار واحدی رسید؛ در روز سه‌شنبه نمادهای مثبت ۳۷۴ نماد و نمادهای منفی نیز ۱۳۶ عدد بودند، ۸۶ نماد صف خرید بوده و ۳۸ نماد نیز در وضعیت صف فروش قرار داشتند.
در آخرین روز هفته گذشته شاخص کل بورس با رشد ۶۲۰۵ واحدی به عدد یک میلیون ۳۱۹ هزار واحد بازگشت؛ در معاملات روز آخر نمادهای مثبت ۱.۲ برابر نمادهای منفی بودند.
با وجود اینکه بورس در هفته گذشته رشد ۰/۴۵ درصدی را به ثبت رساند اما به گفته کارشناسان این رشد نمی‌تواند امید دهنده باشد و اعتماد را به سهامداران بازگرداند؛ از آنجا که به گفته کارشناسان روند تورم در ۶ ماه دوم شتاب بیشتری می‌گیرد این احتمال وجود دارد که انتظارات تورمی بر قیمت‌ سهام‌ها اثر گذارد و منجر به رشد شاخص کل بورس در روزهای آینده شود.
در این میان یکی دیگر از فاکتورهای تعیین کننده روند بورس در روزهای آینده مذاکرات برجام است که ریسک معاملات را تعیین می‌کند.
منبع:خبرآنلاین
کد مطلب: 177275
برچسب ها: بورس فرابورس سهام
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *