۰
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۰

پاکستان سفیر آمریکا را فراخواند

در پی سخنان بایدن درباره تسلیحات هسته ای اسلام آباد، وزارت خارجه پاکستان سفیر آمریکا در این کشور را احضار کرد.
پاکستان سفیر آمریکا را فراخواند
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، پاکستان امروز شنبه و به دنبال اظهارات «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا درباره تسلیحات هسته ای اسلام آباد، سفیر واشنگتن در این کشور را احضار کرد.
بر اساس اعلام این خبرگزاری، «بلال بوتو زرداری» وزیر امور خارجه پاکستان در این خصوص اعلام کرد که سفیر آمریکا در اسلام‌ آباد را احضار کرده است تا از این طریق اعتراض کشورش را به اظهارات «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا درباره ایمنی برنامه هسته‌ ای پاکستان ابلاغ کند.
وزیر امور خارجه پاکستان در این باره گفت: تا جایی که به موضوع امنیت و ایمنی دارایی‌ های هسته‌ ای پاکستان مربوط می‌ شود، ما به همه استانداردهای بین‌ المللی مطابق با دستور العمل های آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی عمل کرده‌ ایم.
وی در این باره اضافه کرد: فکر نمی‌ کنم که تصمیم برای احضار سفیر آمریکا تاثیر منفی بر روابط مان داشته باشد و مقامات ما می‌ توانند به نگرانی‌ های مشخص واشنگتن درباره برنامه هسته‌ ای پاکستان پاسخ دهند.
گفتنی است که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه گذشته در سخنانی ادعا کرده بود که پاکستان ممکن است یکی از خطرناک‌ ترین کشورهای جهان باشد، زیرا اسلام آباد سلاح‌ های هسته‌ ای دارد بدون اینکه هرگونه انسجامی در نگه داری آن ها داشته باشد.
کد مطلب: 177374
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *