۰
پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۵

اظهارات عجیب رییس‌کل بانک مرکزی درباره کنترل تورم

دیگر تجربه تلخ تورم تکرار نمی‌شود
رئیس‌کل بانک مرکزی با تأکید براینکه یکبار برای همیشه باید تکلیف وام‌گیرندگان کلان که قدرت بازپرداخت دارند اما از این کار امتناع می‌ورزند روشن شود،گفت: تسهیلات خرد باید با وثایق سهل‌تر پرداخت شود.
اظهارات عجیب رییس‌کل بانک مرکزی درباره کنترل تورم
به گزارش مردم سالاری آنلاین،علی صالح‌آبادی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس،کنترل نقدینگی و تورم و جلوگیری قاطع از خلق پول را برنامه جدی بانک مرکزی در دوره جدید دانست و تصریح کرد:دیگر نباید تجربه تلخ تورم ناشی از خلق پول تکرار شود.به همین دلیل،برنامه و سیاست اصلی ما هدایت نقدینگی به سمت تولید و فعالیت های مولد اقتصادی در کشور است.
رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین فروش اموال مازاد بانک‌ها به ویژه بانک های خصوصی را در جهت تامین نقدینگی آنان در راستای افزایش تسهیلات دهی ضروری دانست و گفت: هم اکنون کارگروه این موضوع در بانک مرکزی تشکیل شده تا مانع اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی شود. این موضوع قطعا در کنترل نقدینگی و تورم مهم و اثرگذار است.
صالح‌آبادی در ادامه به انتشار فهرست شفاف بدهکاران بانکی در تارنمای بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: هم اکنون پرداخت تسهیلات خرد و بازگشت آن به شبکه بانکی مشکلی وجود ندارد اما یکبار برای همیشه باید با آن عده از تسهیلات گیرندگان کلان که قدرت بازپرداخت دارند اما از این کار امتناع می‌ورزند با همکاری بانک مرکزی، قوه قضاییه و سایر دستگاههای مسول تعیین تکلیف شود.
رئیس‌کل بانک مرکزی در ادامه پرداخت تسهیلات خرد با وثایق سهل‌تر را برنامه اصلی بانک مرکزی برشمرد و گفت: انتظار از شبکه بانکی همین است و باید با جراحی قانون، در جهت کاهش کرایه‌های متقاضیان گام برداریم.
رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین با اشاره به رشد ۵۹ درصدی اعطای تسهیلات شبکه بانکی به بخش‌های اقتصادی استان فارس در ۶ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل گفت: شبکه بانکی بصورت یکپارچه - دولتی و خصوصی - وظیفه دارند در استان فارس از طرح‌های اقتصادی حمایت کنند و نسبت به عملکرد هم پاسخگو باشند.
کد مطلب: 177910
برچسب ها: بانک مرکزی وام‌
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *