۰
دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۰
عباس عبدی

محدودیت کار رسانه‌ای در داخل کشور موجب تشدید فعالیت رسانه‌ای در فرامرزها می‌شود

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت:‌ انتظار می‌رود مسئولان تصمیم متعارف و عاقلانه‌تری بگیرند و رسانه‌های داخلی را تقویت کرده و در چارچوب قانونی به آن‌ها احترام بگذارند و بگذارند کار خودشان را انجام دهند.
محدودیت کار رسانه‌ای در داخل کشور موجب تشدید فعالیت رسانه‌ای در فرامرزها می‌شود
به گزارش مردم سالاری آنلاین،عباس عبدی تحلیلگر مسائل سیاسی ، در پاسخ به این سوال که، با توجه به آخرین وضعیت خبرنگاران بازداشتی در وقایع اخیر و بیانیه صادر شده از سوی دو نهاد امنیتی آینده فعالیت رسانه‌ای را چه طور ارزیابی می‌کنید، گفت: آنها دوست دارد فعالیت رسانه‌ای تا حد امکان محدود شود. اما به نظرم بعید است که این اتفاق رخ دهد.
وی افزود: حتی اگر رسانه‌های رسمی را محدود کنند، روزنامه‌نگاران به این سمت سوق پیدا می‌کنند که در رسانه‌های غیررسمی بنویسند البته بی پرواتر خواهند نوشت. پس اعمال این محدودیت برای حکومت نقض غرض خواهد بود. بنابراین انتظار می‌رود که تصمیم متعارف و عاقلانه‌تری بگیرند و رسانه‌های داخلی را تقویت کرده و در چارچوب قانونی به آن‌ها احترام بگذارند و بگذارند کار خودشان را انجام دهند.
این فعال سیاسی یادآور شد: اتفاقا به نفع حکومت است که رسانه‌ها خبرهای منفی یا مساله‌دار را هم منتشر کنند تا بعد از آن زمینه اصلاح به وجود بیاید. اگر این گونه خبرها منتشر نشود، خود مسئولین گمان خواهند کرد که وضع خوب است و می‌گویند همه جا گل و بلبل است. بنابراین ارزیابی کلی من این است چنین محدودیت‌هایی رخ نخواهد داد و رسانه‌ها به سمت آزادی بیشتر حرکت خواهند کرد.
عبدی در پاسخ به این سوال که با انتشار این اطلاعیه آیا فضای رسانه‌ای کشور با محدویت مواجه نخواهد شد یا خبرنگاران حالت منفعلانه پیدا نمی‌کنند، گفت: درست است که برخی دوستان بازداشت هستند ولی برداشت من این نیست که فضای امروز چون گذشته امنیتی است. شما این دوره را با دوره جنبش سبز مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که فضا اینگونه نیست. هرچند تعدادی از خبرنگاران در بازداشت هستند ولی در مقایسه دقیق با گذشته، البته در ابعاد اعتراضاتی که امروز وجود دارد، فکر نمی‌کنم فضای رسانه‌ای را بشود امنیتی بدانیم. به ویژه این که حکومت متوجه خواهد شد که محدود کردن بیشتر همین رسانه‌های داخلی موجب تشدید فعالیت رسانه‌ای در فرامرزها می‌شود که این، وضعیت کلی کشور را نه تنها بهتر نمی‌کند بلکه بدتر خواهد کرد.
منبع:ایلنا
کد مطلب: 179061
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *