۰
سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۰
مصطفی هاشمی‌طبا،فعال سیاسی اصلاح طلب

آینده کشور در خطر است؛گوش شنوایی وجود ندارد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آینده کشور در خطر است و این را بارها گفته‌ام اما گوش شنوایی وجود ندارد. برخی مسئولان هم که صرفا دنبال تحقق خواسته‌های شخصی خودشان هستند.
آینده کشور در خطر است؛گوش شنوایی وجود ندارد
به گزارش مردم سالاری آنلاین،اصلاح رویکردها و شیوه‌های حکمرانی یکی از مسائلی است که در این روزهای کشور بیش از هر زمانی ضرورتش احساس می‌شود؛ موضوعی که رئیس‌مجلس هم به آن اشاره کرد.
سید مصطفی هاشمی‌طبا، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع گفت: کشور ما مسائل بسیاری دارد که نیاز به اصلاح دارد. بحران‌های زیادی داریم و این بحران‌ها فقط منحصر به مسائل سیاسی و اجتماعی نمی‌شود و حتما باید شیوه حکمرانی مسئولان تغییر کند. قانون اساسی این ظرفیت را دارد که با تغییر رفتار مسئولان بسیاری از مشکلات حل شود و افزون بر سیاست و اجتماع مسائل ایران به معنای دقیق ایران حل شود زیرا امروز با مشکلاتی مانند بحران محیط زیستی اصلا خود ایران در خطر است.
بخش هایی از گفت و گوی هاشمی طبا را در ادامه می خوانید:
*تظاهرات‌های اخیر جزئی کوچک از ابرمشکلات است. ما دو بحران اساسی داریم؛ نخست مسئله ژئوپلیتیکی و دوم آینده داخلی ایران و کمتر کسی به این مسائل توجه می‌کند.
*در شعارهای تظاهرات‌کنندگان فارغ از شعارهای ساختارشکنانه، شعاری دیده نمی‌شود که ناظر به مسائل اصلی ایران باشد. آینده کشور در خطر است و این را بارها گفته‌ام اما گوش شنوایی وجود ندارد. برخی مسئولان هم که صرفا دنبال تحقق خواسته‌های شخصی خودشان هستند و مردم معترض هم که اصلا به دور از بحران‌های واقعی مطالبه‌گری می‌کنند.
*آقای قالیباف حرف‌های خوب مطرح کرد و طبیعتا اگر اراده‌ای در کشور مبنی بر اصلاح رویکردها وجود داشته باشد، ارزنده است اما امیدوارم به زودی مصادیق اصلاحات هم مشخص شود؛ یعنی همه بدانیم در چه زمینه‌هایی و با چه برنامه‌هایی قرار است اصلاحات صورت گیرد.
*همین که طرح اصلاح روش‌ها و رویکردها از سوی رئیس مجلس مطرح شده، نشانه خوبی است اما کافی نیست و همه مسئولان باید با همین رویکرد با مسائل مهمی که در کشور داریم، مواجه شوند و اگر احیانا چنین اراده‌ای در همه مسئولان وجود نداشته باشد، کشورمان آینده مخاطره‌آمیزی در پیش دارد.
منبع:فردا
کد مطلب: 179182
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *