۰
سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۰

پارلمان انگلیس دوباره علیه ایران اقدام کرد

دیوید راتلی معاون وزیر امور خارجه انگلیس در پاسخ، به تحریم‌های وضع شده علیه ایران اشاره کرد و در تداوم اظهارات مداخله‌جویانه مقامات کشورش مدعی شد که دولت انگلیس نقض حقوق بشر در ایران را با شدیدترین لحن ممکن محکوم کرده است. راتلی گفت که مقامات ارشد وزارت امور خارجه درباره آنچه اقدامات بی‌ثبات کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نامید بحث کرده‌ و تحریم‌هایی در این زمینه وضع شده است. وی اضافه کرد که فهرست سازمان‌های تروریستی به طور دائم در دست بررسی است «ولی ما درباره احتمال اضافه کردن یا نکردن یک سازمان در این فهرست» صحبت نمی‌کنیم.
پارلمان انگلیس دوباره علیه ایران اقدام کرد
به گزارش مردم سالاری آنلاین،پارلمان نیمه خالی انگلیس روز سه‌شنبه باردیگر صحنه سووالات تکراری گروهی از نمایندگان طرفدار رژیم صهیونیستی و گروهک تروریستی منافقین درباره حوادث اخیر ایران بود تا درباره تداوم جوسازی‌ها و تشدید فشارها علیه ایران به بهانه‌ مسائل حقوق بشری بحث شود.
در این جلسه که با حضور دیپلمات های وزارت امور خارجه انگلیس و تعداد کمی از نمایندگان مجلس انگلیس برگزار شد، سووالاتی درباره موضع دولت نسبت به تحولات بین‌المللی مطرح شد. «باب بلکمن» نماینده حوزه انتخابیه «هرو ایست» که ریاست گروه دوستی پارلمانی انگلیس و اسرائیل را برعهده دارد و خود را از طرفداران قوی گروهک منافقین می‌داند، سووالاتی را درباره آخرین ارزیابی لندن از تحولات داخلی ایران مطرح کرد. 
دیوید راتلی معاون وزیر امور خارجه انگلیس در پاسخ، به تحریم‌های وضع شده علیه ایران اشاره کرد و در تداوم اظهارات مداخله‌جویانه مقامات کشورش مدعی شد که دولت انگلیس نقض حقوق بشر در ایران را با شدیدترین لحن ممکن محکوم کرده است.
باب بلکمن که به‌تازگی در فهرست تحریم‌های ایران قرار گرفته است و با دستورکار مشخص افزایش فشارها علیه ایران سخنران می‌راند، پاسخ ارائه شده را کافی ندانست و تلاش کرد تا با تکرار آمارهای ساختگی، به جوسازی‌ها علیه ایران دامن بزند. وی برخلاف جلسه قبل که آمارهایش را به گروهک منافقین نسبت داد ادعا کرد؛ فهرست بلندی از کسانی در اختیار او قرار داده شده است که به دلیل اعتراض در ایران به اعدام محکوم شده‌اند. او همچنین ادعای تهدید به مرگ خبرنگاران ایرانی مقیم انگلیس توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را تکرار کرد و گفت: سپاه چه اقدامات بیشتری را باید صورت دهد تا ما آن‌ را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهیم. 
راتلی گفت که مقامات ارشد وزارت امور خارجه درباره آنچه اقدامات بی‌ثبات کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نامید بحث کرده‌ و تحریم‌هایی در این زمینه وضع شده است. وی اضافه کرد که فهرست سازمان‌های تروریستی به طور دائم در دست بررسی است «ولی ما درباره احتمال اضافه کردن یا نکردن یک سازمان در این فهرست» صحبت نمی‌کنیم.
در ادامه روشن‌آرا علی از دیگر نمایندگان حاضر در جلسه درباره حمایت انگلیس از طرح اخراج ایران از «کمیسیون مقام زن» سازمان ملل متحد پرسید و معاون وزیر امور خارجه عنوان کرد که این موضوع را با معاون حوزه خاورمیانه دستگاه دیپلماسی انگلیس مطرح خواهد کرد.
راتلی در پاسخ به سووال دیگری درباره نحوه حمایت انگلیس از تحولات داخلی ایران ادعا کرد: ما اقدامات قوی صورت دادیم و پلیس امنیت اخلاقی را تحریم کردیم اما درباره احتمال تحریم‌های بیشتر گمانه‌زنی نمی‌کنیم چون با این کار تاثیر آن کم خواهد شد.
این درحالیست که انگلیس در طول یک ماه گذشته تحریم‌هایی را به بهانه مسائل حقوق بشری و ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه در جنگ اوکراین وضع کرده است. ایران نیز متقابلا تحریم‌هایی را علیه شخصیت‌ها و نهادهای انگلیسی به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم، خشونت و نفرت پراکنی و نقض حقوق بشر وضع کرده است.
جمهوری اسلامی ایران با یادآوری تعهدات بین المللی انگلیس در زمینه مبارزه با تروریسم و نفرت پراکنی و رعایت حقوق بشر، اعلام کرده است که خودداری لندن از مقابله با اقدامات اشخاص مذکور و حمایت و تسهیل اقدامات آنان، نقض فاحش تعهدات بین المللی این کشور است.
ایران همچنین دولت انگلیس را در قبال حمایت از تروریست‌ها و ناقضان حقوق بشر که از خاک این کشور به سازماندهی و تحریک اغتشاشات و اقدامات تروریستی در ایران مبادرت می‌ورزند، مسئول و پاسخگو می‌داند.
منبع:ایرنا
کد مطلب: 179952
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *