۰
جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۰
غلامرضا نوری قزلجه:

نباید نیروهای امنیتی و انتظامی وارد دانشگاه‌ها شوند

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی با تاکید بر این‌که باید حرمت محیط دانشگاه حفظ شود گفت: نباید نیروهای امنیتی و انتظامی وارد دانشگاه شوند که اگر این اتفاق رخ دهد باید پاسخگو بوده چون اقدامی خلاف قانون کرده‌اند.
نباید نیروهای امنیتی و انتظامی وارد دانشگاه‌ها شوند
به گزارش مردم سالاری آنلاین،غلامرضا نوری قزلجه ، در واکنش به صحبت‌های اخیر معاون حقوقی رئیس جمهور درباره لزوم منع حضور نیروهای امنیتی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: این یک موضوع روشن است که مقررات و قوانین آن را تبیین کرده پس ابهامی ندارد.
وی با تاکید بر این‌که باید حرمت محیط‌های دانشگاهی حفظ شود گفت: اگر نیروهای امنیتی و انتظامی وارد دانشگاه شوند، اقدامی خلاف روح قانون انجام داده و باید پاسخگو باشند؛ جست‌وگریخته در این زمینه شنیده می‌شود اما معمولا نفی می‌شود که در هر حال مسئولیت برعهده کسانی است که باید انتظامات دانشگاه را برقرار کرده و ملاحظاتی داشته باشند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید مجدد بر لزوم حفظ حرمت محیط دانشگاهی اظهار کرد: دانشگاه محل گفت‌وگو و برخورد اندیشه‌های سیاسی است پس نباید دانشجویان از بیان حرف‌هایشان هراس داشته باشند باید تاکیدات مقام معظم رهبری درباره برقراری کرسی‌های آزاد اندیشی را مدنظر داشت و همچنین به ذهن فعال دانشجویان در حوزه مسائل سیاسی و اجتماعی توجه کرد.
نوری تاکید کرد: باید مسئولان دانشگاه مراقب باشند تا کسانی به نام دانشجو، متعرض حیثیت دانشجو و دانشگاه نشوند و این‌که به نام دانشجو محیط دانشگاه را خراب نکرده، حرمت‌ها را نشکسته و خدایی نکرده فضای عقلانیت و اخلاق‌مداری و فضای پر از نزاکت و علمی به فضای ناخوشایند تبدیل نشود.
رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در جمع‌بندی اظهار کرد: اگر نیروهای امنیتی و انتظامی وارد دانشگاه شوند، باید پاسخگو باشند چون اقدامی خلاف قانون رخ داده است؛ مسئولان دانشگاه مراقبت کنند که غیر از دانشجویان افراد دیگری در دانشگاه‌ها حضور پیدا نکرده و به نام دانشجو اتفاقاتی را رقم نزنند در این بین هوشیاری دانشجویان هم مهم است که اگر تجمعی شکل می‌دهند در فضای متین و باوقار باشد و اجازه ندهند این فضا مخدوش و خراب شده که در این صورت تاثیرگذاری اجتماعی آن از بین می‌رود.
منبع:ایسنا
کد مطلب: 180192
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *