۰
جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۹

کارنامه بورس در شش ماهه ۱۴۰۱

بر اساس گزارش بانک مرکزی، در شش ماهه سال جاری شـاخص‌های تعـداد و ارزش سـهام معامله‌شده نسبت به دوره مشابه سـال قبل از لحـاظ تعداد ۱۱ درصد افزایش و از لحاظ ارزش ۲۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.
کارنامه بورس در شش ماهه ۱۴۰۱
به گزارش مردم سالاری آنلاین،بانک مرکزی در گزارشی به بررسی شاخص‌های تعداد و ارزش سهام معامله شده در بورس پرداخته است که طبق آن، در شهریورماه امسال بالغ بر ۹۰.۴ میلیارد سهم به ارزشی بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد.
همچنین، در این ماه شاخص‌های تعداد و ارزش سهام معامله‌شده به‌ترتیب به اعداد ۴۲۹.۵ و ۱۰۱۷.۵ رسید که در مقایسه با ماه قبل از لحاظ تعداد ۳۰ درصد و از لحاظ ارزش ۹.۷ درصد کاهش یافت و نسبت به ماه مشابه سال قبل شاخص‌های مذکور بـه‌ترتیب ۵۹ درصـد و ۷۱.۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.
علاوه بر این، در شش ماه اول سال جاری بالغ بر ۸۷۵.۵ میلیارد سهم به ارزشی حدود ۳۹۵.۷ هزار میلیارد تومان در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد.
از سوی دیگر، در ایـن دوره متوسـط شـاخص‌های تعـداد و ارزش سـهام معامله‌شده به‌ترتیب به اعداد ۶۹۳.۳ و ۱۴۷۱.۵ رسید که نسبت به دوره مشابه سـال قبل از لحـاظ تعداد ۱۱ درصد افزایش و از لحاظ ارزش ۲۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.
کد مطلب: 181644
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *