۰
پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۰

کدام نمادهای بورس این هفته کمترین بازدهی را داشتند؟

بررسی معاملات هفته گذشته بورس تهران حاکی از بازدهی منفی بسیاری از نمادها بوده، در این گزارش به بررسی سهم‌هایی که در هفته اخیر کاهش قیمت داشتند پرداخته شده است.
کدام نمادهای بورس این هفته کمترین بازدهی را داشتند؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین،بررسی معاملات هفته گذشته بازار سرمایه حاکی از بازدهی منفی سهام بسیاری از شرکت‌‌ها بوده، از این رو این گزارش به بررسی سهم‌هایی که در یک هفته اخیر بیشترین کاهش قیمتی را داشته اند می‌پردازد.
شاخص کل بورس تهران این هفته روند خوبی را پشت سر نگذاشت و تنها با رشد ۰.۵ درصدی یه سطح یک میلیون و ۴۱۷ هزار واحد رسید.
شاخص هم‌وزن نیز همانند هفته‌های گذشته وضعیت خوبی داشت و توانست با افزایش ۱.۴ درصدی در تراز ۴۱۳ هزار واحدی بایستد. فرابورس نیز عملکردی شبیه به بورس داشت و شاخص آن با رشد نیم درصدی در سطح ۱۸ هزار و ۶۹۱ واحد به کار خود پایان داد.
جدول زیر نمادهایی که کمترین بازدهی را در یک هفته گذشته بازار داشتند را نشان می‌دهد.
همانطور که در جدول مشخص است وآذر با کاهش حدود 16 درصدی قیمت خود بدترین عملکرد را در هفته گذشته بورس تهران داشت.
سهم غشاذر نیز در این هفته حدود 13 درصد کاهش داشت و به حمایت خود رسید. باید دید این سطح حمایتی می‌تواند از کاهش بیشتر قیمت این سهم جلوگیری کند یا خیر.
وضعیت کلی بازار چطور است؟
برخی از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه اعتقاد دارند رشدی که شاخص کل در روزهای اخیر تجربه کرده نشات گرفته از رشد واقعی صنایع و اقتصاد کلان کشور نیست. هرچند عده دیگری بر این باورند که هر نوع رشد بازار می تواند به سود سهامداران تمام شود و فرقی بین رشد ناشی از دستکاری و یا رشد طبیعی در پی رونق اقتصادی وجود ندارد.
اما اقتصاددانان همواره بر این نکته تاکید داشته‌اند که برای رشد مداوم بازار، باید وضعیت کلی اقتصاد هم مساعد باشد. در غیر این صورت شاخص بورس در مقاطعی ممکن است رشدهای شارپی غیراصولی داشته باشد. اما در اغلب مواقع دچار نوساناتی منفی و زیانبار شود که موجبات ضررهای سنگین سهامداران را فراهم می‌کند. اغلب تحلیلگران اعتقاد دارند این شرایط تنها به سود سفته بازانی که در بورس با عنوان نوسان گیران شناخته می‌شوند تمام خواهد شد.
منبع:تجارت نیوز
کد مطلب: 182362
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *