۰
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۰
جلال رشیدی کوچی:

دولت نباید بر سر تمامیت ارضی با غرب و نه با شرق تعارف کند

اظهارنظر چین درباره جزایر سه گانه موجب آتش زدن خرمن صلح در خاورمیانه می شود
رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: همانطور که ما در مسائل داخلی و تمامیت ارضی چین به ویژه مسئله تایوان دخالتی نداریم آنها نیز در رابطه با مسائل داخلی ایران دخالت نکنند، اظهارنظر چینی‌ها بیشتر جنبه تفرقه‌افکنی دارد.
دولت نباید بر سر تمامیت ارضی با غرب و نه با شرق تعارف کند
به گزارش مردم سالاری آنلاین،عربستان سعودی و چین پس از دیدار ملک سلمان و شی جین پینگ در ریاض که ۱۸ آذر برگزار شد، با انتشار بیانیه مشترک اعلام کردند که دو کشور برای تقویت همکاری مشترک به توافق رسیده و بر حمایت از یکدیگر جهت حفظ وحدت اراضی تاکید کردند. همچنین دو کشور بر لزوم تقویت همکاری‌ها برای تضمین ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی توافق کردند.
جلال رشیدی کوچی؛ عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: در نظام بین‌الملل چیزی به نام دوست نداریم زیرا همه کشورها رفتارشان را بر اساس منافع ملی خودشان در جامعه جهانی تنظیم میکنند.
نماینده مجلس یازدهم عنوان کرد: این کار چین و عربستان که طی توافقی، حاکمیت و تمامیت ارضی ما را زیر سوال ببرند، قابل قبول نیست. همانطور که ما در مسائل داخلی و تمامیت ارضی چین به ویژه مسئله تایوان دخالتی نداریم آنها نیز در رابطه با مسائل داخلی ایران دخالت نکنند، اظهارنظر چینی‌ها بیشتر جنبه تفرقه‌افکنی دارد و با این بهانه که به دنبال صلح هستیم، نتیجه عکس خواهد داشت و کمکی به صلح نخواهد کرد.
رشیدی کوچی با اشاره به بد عهدی چین در قراردادهای خود با کشورمان و ضعف دولت سیزدهم در سیاست خارجی گفت: همانطور که غربی‌ها با بهانه برقراری صلح به تایوان رفتند این حرکت غربی‌ها برای دولت چین یک حرکت خصمانه تلقی شد.پس این موضوع در رابطه با ایران نیز صدق میکند. زیرا دولت نباید بر سر تمامیت ارضی با غرب و نه با شرق تعارف کند. دولت نباید بر سر تمامیت ارضی با غرب و نه با شرق تعارف کند.
نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ماده ۱۲ توافقنامه چین و عربستان بیشتر مورد بحث ماست، در رابطه با جزایر سه‌گانه خود با هیچ کسی تعارف نداریم و خط قرمز ماست، اظهارنظرهای این چنینی آتشی است بر خرمن صلح در غرب آسیا.
منبع:دیده بان ایران
کد مطلب: 183839
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *