۰
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۶

مدارس و دانشگاه‌های تهران برای ۳روز مجازی شدند

پیشنهاد کاهش ساعت کاری ادارات
با ادامه تشدید آلودگی هوا و استمرار پایداری هوا بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، مدارس و دانشگاه‌های استان تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس برای روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه ۲۷ ، ۲۸ و ۲۹ آذر ماه به صورت غیر حضوری فعال خواهند بود.
مدارس و دانشگاه‌های تهران برای ۳روز مجازی شدند
به گزارش مردم سالاری آنلاین،عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران که ریاست جلسه امروز شنبه کمیته اضطرار آلودگی هوا را بر عهده داشت در تشریح مصوبات این جلسه گفت: با توجه به تشدید آلودگی هوا و استمرار پایداری هوا روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته جاری ۲۷ و ۲۸  و ۲۹ آذر ماه مدارس و دانشگاه‌های تهران در تمامی مقاطع به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس به صورت غیر حضوری دایر خواهند بود.
وی افزود: مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها در تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس تعطیل خواهند بود.
ملکی ادامه داد: فروش طرح ترافیک برای این سه روز توسط شهرداری تهران متوقف خواهد شد و فروش ممنوع است همچنین نیاز است که شهروندان از ترددهای غیر ضرور خودداری کرده و در صورت لزوم حتما از ماسک مناسب N۹۵ استفاده کنند.
وی تاکید کرد: روسای ادارات نیز باید با مرخصی مادران دارای فرزند محصل موافقت کنند. از سوی دیگر فعالیت کارخانه‌های تولید شن و ماسه نیز تا روز چهارشنبه متوقف خواهد بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران این را هم گفت: به وزارت کشور پیشنهاد داده می شود که ساعت کاری ادارات دو ساعت کاهش پیدا کند که در صورت تایید این موضوع ابلاغ می شود. این کار با هدف کاهش بار ترافیکی شهر انجام می‌شود.
ملکی درباره تکلیف برگزاری شهرآورد پایتخت نیز گفت: در جلسه مقرر شد این بازی با توجه به شرایط و با احتمال زیاد لغو شود و این موضوع باید به عنوان پیش‌آگاهی به فدراسیون اعلام شود.
معاون استاندار تهران با تاکید بر اینکه تا کنون گزارشی مبنی بر استفاده از مازوت در نیروگاه‌های استان تهران به دست استانداری تهران نرسیده است، افزود: با توجه به گزارش شهرداری تهران مبنی بر افزایش معنادار SO2 در برخی روزهای هفته گذشته مقرر شد در جلسه آینده کمیته اضطرار آلودگی هوا گزارشی از سوی محیط زیست، وزارت صمت و شرکت پخش و پالایش مبنی بر استفاده از سوخت گازوئیل با گوگرد بالا و یا سوخت بدون استانداردهای لازم در نیروگاه‌ها و صنایع ارائه شود اما گزارشی از استفاده از مازوت و سوخت غیر استاندارد در نیروگاه‌ها به ما ارائه نشده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه فعالیت‌های ورزشی عمومی در محیط‌های باز تا روز چهارشنبه متوقف است فعالیت‌های قهرمانی نیز تعطیل خواهد بود. بر همین مبنا احتمالا دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس در روز سه شنبه لغو خواهد شد و نیاز است که این موضوع به عنوان پیش آگاهی به فدراسیون فوتبال اعلام شود.
به گفته ملکی، همچنین با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری هوا تا روز چهارشنبه ممنوعیت تردد شبانه کامیون‌ها تا روز چهارشنبه اعمال خواهد شد و باید کامیون‌ها از مبادی بیرون شهر ممنوعیت ترددشان اعمال شود. همچنین واحدهای تولید بتن، شن و ماسه و آسفالت فعالیت‌شان تا روز سه شنبه متوقف خواهد بود.
وی اظهار کرد: شرکت پخش و پالایش باید نسبت به تامین گاز نیروگاه‌ها و صنایع اقدام کند و ممنوعیت استفاده از نفت کوره و مازوت در تهران اعمال خواهد شد و محیط زیست و وزارت صمت نیز باید بر این موضوع نظارت و دقت لازم را داشته باشند. بی تردید اگر کسی این قانون را رعایت نکند به مردم معرفی خواهد شد.
کد مطلب: 184134
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *