۰
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۴
محمدرضا میرتاج‌الدینی:

بانک مرکزی برای کنترل ارز سیاست‌های درست و قاطعی داشته باشد

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش نرخ ارز گفت که انتظار می‌رود بانک مرکزی سیاست های درست و قاطع و جدی اتخاذ کند.
بانک مرکزی برای کنترل ارز سیاست‌های درست و قاطعی داشته باشد
به گزارش مردم سالاری آنلاین،محمدرضا میرتاج‌الدینی در تبیین دلایل افزایش نرخ ارز گفت: میزان درآمدهای ارزی کشورمان امسال بسیار بیشتر از سال گذشته بوده به طوری که درآمد ارزی ما دو برابر پارسال خواهد بود و نزدیک به ۶۰ میلیارد دلار می‌شود لذا ما از نظر موجودی ارزی مشکلی نداریم.
وی ادامه داد: طبق اعلام بانک مرکزی، صدور حواله برای واحدهای تولیدی افزایش پیدا کرده است. همچنین برای اختصاص ارز به کسانی که در سامانه نیما برای واردات کالاهای اعلامی ثبت سفارش می‌کنند، هیچ محدودیتی وجود ندارد و قابل تامین است.
افزایش قیمت ارز غیرعادی است
این نماینده مجلس با بیان اینکه «افزایش قیمت ارز غیرعادی به نظر می رسد»، گفت: طبیعتا اغتشاشات اخیر در افزایش نرخ ارز بی تاثیر نیست کما اینکه بعد از فتنه ۸۸ هم شاهد افزایش نرخ ارز بودیم؛ اغتشاشات باعث شد که مدتی فضای اقتصادی ما ثبات نداشته و پایدار نباشد لذا با جمع شدن اغتشاشات، ان شاءالله با تدابیر دولت و بانک مرکزی این مشکل حل شود و شاهد ثبات در بازار ارز باشیم.
میرتاج‌الدینی درباره لزوم ورود جدی تر بانک مرکزی به موضوع افزایش نرخ ارز گفت: باید بانک مرکزی سیاست های مختلف را به کار گیرد؛ مثلاً بانک مرکزی در گذشته اعلام کرد هر کسی ارز آزاد دارد در صرافی ها به قیمت شناور عرضه کند.
وی ادامه داد: همچنین باید بانک مرکزی تعهدات صادرکنندگانی را که کالاهای خود را در داخل با کالاهای یارانه‌ای تولید نمی کنند، به صورت ارز آزاد کند نه اینکه آنها را ملزم به اعلام نرخ نیمایی کرده و باید به نرخ ارز شناور باشد؛ در این صورت تامین ارز در بازار چندین برابر شده و این باعث کاهش نرخ ارز خواهد شد.
میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود بانک مرکزی سیاست های درست و قاطع و جدی اتخاذ کند.
منبع:ایسنا
کد مطلب: 184152
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *