۰
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۲
معین‌الدین سعیدی:

مسئولان بدون محدودیت به فضای مجازی دسترسی دارند

معیشت میلیون ها انسان درگیر فیلترینگ است
نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: معیشت میلیون ها انسان درگیر این قضیه است. حکمرانی صحیح در حوزه فضای مجازی معنی اش این نیست که شما صورت سوال را پاک کنید. فیلتر کردن و حذف کردن پلتفرم ها ساده ترین راه است و باید در این رابطه تدبیر شود. موضوع از آنجا ناراحت کننده تر می شود که دسترسی مسئولان به فضای مجازی هنوز برقرار است.
مسئولان بدون محدودیت به فضای مجازی دسترسی دارند
به گزارش مردم سالاری آنلاین،معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس با بیان اینکه مسئولان بدون هیچ محدودیتی به فضای مجازی دسترسی دارند،گفت: هیچ قرینه ای مبنی بر اینکه بخواهند محدودیت ها را بردارند متاسفانه دیده نمی شود.
وی در مورد فیلترینگ فضای مجازی گفت: در شرایط خاص به لحاظ امنیتی وقتی دسترسی مردم را محدود می کنیم مردم شاید برای مدت کوتاهی بپذیرند ولی وقتی آن شرایط مرتفع می شود علی القاعده باید این فضا برای مردم ایجاد شود تا بتوانند از ظرفیت های فضای مجازی استفاده کنند.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: الان معیشت میلیون ها انسان درگیر این قضیه است. حکمرانی صحیح در حوزه فضای مجازی معنی اش این نیست که شما صورت سوال را پاک کنید. فیلتر کردن و حذف کردن پلتفرم ها ساده ترین راه است و باید در این رابطه تدبیر شود. موضوع از آنجا ناراحت کننده تر می شود که دسترسی مسئولان به فضای مجازی هنوز برقرار است. ما هنوز می بینیم مسئولین خودشان توییت می زنند و فعال هستند اما مردمی که الان معیشت شان از طریق پلتفرم های فضای مجازی است دچار چالش شده اند.
وی ادامه داد: الان مسئولان دولت و رئیس جمهور از شعارهای زمان انتخابات مبنی بر اینکه مطلقا بنای محدودیت نداریم عمل کنند. این نوع برخورد با مردم شایسته آنها نیست. محدودیت ها شرایط برای زندگی دهک های کم درآمد جامعه را متاثر از خودش کرده است لذا انتظار داریم شرایطی که الان در حوزه محدودیت فضای مجازی وجود دارد را برطرف کنند.
سعیدی گفت: اینکه عده ای سواستفاده کرده اند نباید دلیل شود که دسترسی میلیون ها انسان را محدود کنیم. این موضوع افزایش نارضایتی مردم را خواهد داشت. امیدواریم دولت، قبل از اینکه این موضوع بیشتر از این بنیان های اقتصادی را دچار چالش کند تدبیر کند.
وی ادامه داد: آقای قالیباف قول دادند موضوع را پیگیری می کنند ولی تا این لحظه هیچ جوابی نه از وی نه از هیچ کدام مسئولان نشنیده ام. هیچ قرینه ای مبنی بر اینکه بخواهند محدودیت ها را بردارند متاسفانه دیده نمی شود.
او بیان کرد: طرح صیانت که این همه مردم بروی آن حساسیت داشتند و ما مخالف آن بودند عملا اجرایی می شود و این برخلاف اصول مصرح قانون اساسی در بحث آزادی های مشروع مردم است امیدواریم مجلس که مدافع حقوق اساسی است هر چه سریعتر به این موضوع ورود کند. البته بخشی از نمایندگان نظرشان در مورد فیلتر کردن فضای مجازی از نظر دولتی ها هم تندتر است.
سعیدی در مورد بحث فروش وی‌پی ان گفت: اگر ریشه این موضوع دیده شود شاید درآمدهای کلانی که از این طریق هم ایجاد می شود چه بسا ارتباطی با این موضوع یعنی فیلتر کردن فضای مجازی داشته باشد و نمی توانم این را کتمان کنم .
وی خاطر نشان کرد: یک سوال واضح که هیچ کس جواب نمی دهد این است اگر بنا بر این است که استفاده مردم به هر دلیل محدود شود علی القاعده نمایندگان مردم باید بر این موضوع اولی باشند ما می بینیم مسئولین و نمایندگان دسترسی دارند و هیچ محدودیتی ندارند و برای مردم این دسترسی نیست و ااین بی عدالتی است که مردم را ناراحت کرده است.
منبع:عصرایران
کد مطلب: 184190
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *