۰
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۳

رکوردهای فینال های جام جهانی

به مناسبت شروع فینال جام جهانی، رکوردهای این دیدار حساس در تاریخ منتشر شده است.
رکوردهای فینال های جام جهانی
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از دیلی میل،در آستانه دیدار نهایی جام جهانی نگاهی به رکوردهای ماندگار دیدار نهایی داریم.
سریع ترین گل
در جام جهانی ۱۹۷۴، یوهان نیسکنز هلندی سریعترین گل فینال جام جهانی را مقابل آلمان  در ۸۸ ثانیه به ثمر رساند. هلند موفق شد ۱۶ پاس را رد و بدل کند تا اینکه یوهان کرایفسرنگون شد و اولین پنالتی تاریخ در فینال جام جهانی گرفته شد. نیسکنس در دقیقه دوم این دیدار ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد.  
اولین کلین شیت
در سال ۱۹۹۰، آلمان غربی با پیروزی ۱ بر صفر مقابل آرژانتین، اولین کشوری بود که در فینال جام جهانی دروازه خود را بسته نگه داشت. قهرمان ژرمن ها بودو ایلگنر دروازه بان ۲۳ ساله بود که جوان ترین دروازه بان تاریخ است که در دیدار پایانی کلین شیت کرده است.
بیشترین اختلاف سنی
بیشترین اختلاف سنی بین هم تیمی ها در فینال جام جهانی در تیم ملی ایتالیا بود در فینال ۱۹۸۲ بود جایی که جوزپه برگومی مدافع ۱۸ ساله در کنار دینو زوف دروازه بان ۴۰ ساله بازی کرد.  
اولین هت تریک
جف هرست انگلیسی تنها زننده هت تریک در فینال جام جهانی است. این مهاجم در فینال جام جهانی ۱۹۶۶ برابر تیم ملی آلمان گلزنی کرد. تا به امروز، او تنها بازیکنی است که در دیدار پایانی هت تریک کرده است.
تنها بازیکنی که در سه فینال بازی کرده است
کافو برزیلی تنها بازیکنی است که در سه فینال جام جهانی بازی کرده است. در اولین جام جهانی خود در سال ۱۹۹۴، او در نیمه اول مقابل ایتالیا به جای ژورژینیو مصدوم به میدان رفت، در بازی با فرانسه در سال ۱۹۹۸ شرکت کرد و در فینال  سال ۲۰۰۲ کاپیتان برزیل بود.
پله علیرغم کسب رکورد سه عنوان قهرمانی جام جهانی، در فینال ۱۹۶۲ مقابل چکسلواکی به دلیل مصدومیت بازی نکرد. دیداری که برزیلی ها با نتیجه ۳ بر ۱ پیروز شدند.
بازیکنانی که در دو فینال گل زده اند
واوا (۱۹۵۸ و ۱۹۶۲)، پله (۱۹۵۸ و ۱۹۷۰) از برزیل
پل برایتنر (۱۹۷۴ و ۱۹۸۲) از آلمان
زین الدین زیدان (۱۹۹۸ و ۲۰۰۶) از فرانسه
فهرست بالا تنها بازیکنانی هستند که در دو فینال جام جهانی گلزنی کرده اند.
بازی برای دو کشور متفاوت 
لوئیس مونتی تنها بازیکنی است که در فینال جام جهانی برای دو کشور مختلف بازی کرده است. در اولین تورنمنت در سال ۱۹۳۰، او برای تیم ملی آرژانتین بازی کرد. او در ادامه  تابعیت ایتالیایی گرفت. در جام جهانی ۱۹۳۴، مونتی برای تیم ملی ایتالیا در فینال بازی کرد.
کد مطلب: 184307
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *