۰
سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۰

وجود چک برگشتی در سامانه صیاد مانع کارت به کارت است؟

برای انجام معاملات مختلف هیچ سندی مانند چک در کشور اعتبار ندارد. بدون شک شما نیز در خرید ملک، خودرو و لوازم خانه از این سند تجاری بارها استفاده کرده‌اید.
وجود چک برگشتی در سامانه صیاد مانع کارت به کارت است؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین، با توجه به کثرت استفاده از این ابزار در مراجع قضایی پرنده‌های زیادی در این باره گشوده شده بود که همین مسئله باعث شد تا بانک مرکزی برای اعتباردهی به این چک‌ها تدابیری را اتخاذ کند. سامانه صیاد راهکار مناسبی بود که در سال گذشته استارت زده شد و به حد زیادی جلوی چک‌های برگشتی گرفته شد. این سامانه مانعی برای کارت به کارت محسوب نمی‌شود یا هیچ تداخلی در آن ایجاد نمی‌کند.
کارت به کارت
یکی از مهم‌ترین تراکنش‌هایی که شاید عامل اصلی شناخته­شدن اپلیکیشن‌های پرداخت بود، کارت به کارت است. افراد زیادی روزانه به انتقال وجه از کارت خود به کارت بانکی دیگران نیاز دارند که راحت‌ترین روش انتقال وجه است. این تراکنش به روش‌های مختلف انجام می‌شود که استفاده از دستگاه‌های خودپرداز از مهم‌ترین آنها می‌باشد.
از دیگر روش‌ها می‌توان به بهره‌مندی از همراه بانک‌ها یا اپلیکیشن‌های پرداخت متنوع اشاره کرد. این روزها تلفن‌های همراه گره‌گشای بسیاری از مشکلات شده‌اند و با لمس چند گزینه تراکنش‌های مختلف مانند کارت به کارت قابل انجام شده است. حتما می‌دانید که این امکان دارای یک سقف مجاز است و بیش از آن نمی‌توان وجهی را انتقال داد که در مورد این سقف تراکنش مطالبی را در ادامه خدمتتان ارائه می‌دهیم.
سقف کارت به کارت
به منظور اینکه امنیت کارت‌های بانکی حفظ شود، از همان ابتدا انتقال دادن وجه در بین این کارت‌ها با محدودیت همراه بود. این محدودیت به نفع کاربران است تا هیچکس نتواند یکجا و با یک تراکنش به حساب دستبرد بزند. با افزایش تورم در جامعه، سقف کارت به کارت در دستگاه‌های ATM به 10 میلیون تومان افزایش یافته است.
سقف این تراکنش در همراه بانک‌ها نیز به 10 میلیون رسیده که البته از بانکی به بانک دیگر می‌تواند متغیر باشد. در مورد سقف انتقال از در اپلیکیشن‌های پرداخت، کارت‌هایی که عضو شبکه هاب شاپرک هستند تا 5 میلیون و مابقی تا 3 میلیون انتقال وجه خواهند داشت.
شاید در برخی برنامه‌ها، خطای بالای 1 میلیون نیز داشته باشید. به هر حال بهتر است برای این امکان از مراجع معتبر استفاده کنید. تاپ یکی از مراجع معتبر در کشور برای انجام این کار است.
موانع کارت به کارت
آیا تا به حال به این موضوع فکرکرده‌اید که چه عواملی می‌تواند سبب شود که شما قادر به انجام کارت به کارت نشوید؟ برخی افراد گمان می‌کنند که با هر برنامه‌ای می‌توان به راحتی هر چه تمام این کار را انجام داد. اولین مانع این است که شماره سیم­کارت فعال شما با کدملی که فرد صاحب حساب همخوانی نداشته باشد.
شاید شما سالها از سیم­کارتی که به نام پدرتان است، استفاده می‌کنید و از این موضوع اطلاع ندارید، برای انجام این تراکنش، یک اپلیکیشن معتبر نصب می‌کنید و با این خطا مواجه می‌شوید. مانع دوم این تراکنش عضو نبودن کارت در شاپرک است که می‌تواند جلوی تراکنش را بگیرد.
به احتمال زیاد شما هم از سررسید تاریخ انقضای کارت بانکی هنگام کارت به کارت یا انجام یک خدمت آنلاین دیگر مطلع می‌شوید. یکی دیگر از موانعی که جلوی شما را برای عدم انجام انتقال وجه به این شیوه را می‌گیرد، گذر از تاریخ انقضای کارت است.
یکی دیگر از موانعی که به ندرت شاهد آن خواهید بود، داشتن چک برگشتی است. با توجه به قوانین جدیدی که با ایجاد سامانه صیاد تعیین شده، فرد صادرکننده چک، اگر در حساب جاری خود مبلغ چک را نداشته باشد، به اندازه مبلغ چک برخی از حساب‌های او مسدود می‌شود. به این ترتیب، این فرد قادر به انجام تراکنش کارت به کارت نخواهد بود.
توجه داشته باشید که این انسداد کارت به ترتیب اولویت انجام می‌شود و تنها به اندازه مبلغ چک مسدود می‌گردد تا مشکل حقوقی چک برطرف شود. درست است که هنوز به طور کامل از شر چک‌های برگشتی خلاص نشده‌ایم، اما باید قبول کنیم که تعریف سامانه صیاد توانست درصد بسیاری از آمارها را کاهش دهد و مانع بسیاری از کلاهبرداری‌ها شود.
ثبت چک صیادی با تاپ
اگر شما هم به دنبال یک مرجع معتبر و با امکانات زیاد برای کارت به کارت  و ثبت چک صیادی هستید، بهتر است با سوپراپلیکیشن تاپ بیشتر آشنا شوید. جالب است بدانید که این برنامه از سیستم جایگذاری رمز دوم اینترنتی در انجام خدمات استفاده می‌کند تا کاربران تمام امکان‌ها را سریع‌تر و آسان‌تر انجام دهند.
تاپ قدرت گرفته از بانک پارسیان بوده که بیش از 70 سرویس کاربردی را در خود جای داده است. امنیت بالا و تعداد خدمات زیاد از مزایای این اپلیکیشن محبوب است که اکثر ایرانیان را به سمت خود جذب کرده است.
تاپ سوپراپلیکیشنی ناب
شاید مایلید که از خدمات متنوع سوپراپلیکیشن تاپ اطلاعاتی کسب کنید. این برنامه در خود خدماتی نظیر خودرویی، بانکی، گردشگری، بیمه و ... دارد که هر ایرانی می‌تواند نهایت استفاده را از آنها داشته باشد.
تاپ سوپراپلیکیشنی ناب
شما نیز برای کارت به کارت کردن، پرداخت خلافی، خرید بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس، استعلام ممنوع الخروجی، پرداخت عوارض آزادراهی، رزرو تور و هتل، خرید شارژ، تهیه بسته‌های اینترنتی متنوع و ... می‌توانید از تاپ کمک بگیرید. در هر زمان و مکان با تاپ می‌توانید خدمات آنلاین زیادی را انجام دهید و از استفاده آن لذت ببرید. برای تاپ زندگی کردن به برنامه تاپ نیاز دارید.
جمع بندی
در دنیای امروز در انجام بسیاری از معاملات از چک استفاده می‌شود که خوشبختانه مسئولین برای بالا بردن اعتبار این سند تجاری از سامانه‌ای به نام صیاد بهره بردند. در این مطلب شما با کارت به کارت، سقف این تراکنش و موانع آن بیشتر آشنا شدید.
 با توجه به اینکه با برگشت­خوردن چک صیادی، به میزان مبلغ چک حساب فرد صادرکننده این سند مسدود می‌شود، ممکن است این انسداد، مانع انتقال میان کارت شود. برای انجام خدمات آنلاین مختلف می‌توانید سوپراپلیکیشن تاپ را نصب کنید و از استفاده از آن لذت ببرید.
کد مطلب: 184604
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *