۰
چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۰
تغییرات مدیران،فقط 16 ماه پس از تشکیل دولت!

موج تغییرات در دولت به استانداران رسید

تنها شانزده ماه از آغاز به کار دولت سید ابراهیم رئیسی می‌گذرد اما طی یک ماه اخیر تغییرات گسترده ای در دولت آغاز شده که تنها یک پیام را مخابره می‌کند: انتصاب مسئولان در دولت، به حدی غیرکارشناسی بوده که دولت چاره ای جز تغییر در برخی ارکان ندارد. هرچند در مناصبی هم که تغییری ایجاد نشده، یا مجلس برای استیضاح ورود کرده یا اینکه دولت، ناکارآمدی برخی مدیران خود را قبول ندارد!
موج تغییرات در دولت به استانداران رسید
گروه سیاسی – خاطره میرزا: تنها شانزده ماه از آغاز به کار دولت سید ابراهیم رئیسی می‌گذرد اما طی یک ماه اخیر تغییرات گسترده ای در دولت آغاز شده که تنها یک پیام را مخابره می‌کند: انتصاب مسئولان در دولت، به حدی غیرکارشناسی بوده که دولت چاره ای جز تغییر در برخی ارکان ندارد. هرچند در مناصبی هم که تغییری ایجاد نشده، یا مجلس برای استیضاح ورود کرده یا اینکه دولت، ناکارآمدی برخی مدیران خود را قبول ندارد!
به گزارش مردم سالاری آنلاین،ماجرا از توئیت علی بهادری جهرمی‌سخنگوی دولت رئیسی آغاز شد؛ سخنگویی که تمایل شدیدی به دیده شدن و در سرخط خبرها قرار داشتن دارد و به همین دلیل هم در اوج انتقادات، بدون آنکه مسئولیت مرتبطی داشته باشد به دانشگاهها رفت و البته از سوی بسیاری از دانشجوها مورد التفات قرار گرفت! او روز نهم آذرماه در توئیتری که برای همه فیلتر است نوشت: «با تصمیم رئیس‌جمهور، تا پایان ماه جاری ۱۰ تغییر مدیریتی در سطح ملی و استانی صورت می‌پذیرد. در گام اول دو جوان دیگر به ترکیب دولت اضافه میشوند؛ آقای سپهر خلجی به‌عنوان رئیس شورای اطلاع‌رسانی منصوب شد؛ آقای مهرداد بذرپاش هم به‌عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس معرفی می‌گردند.» این توئیت بهادری جهرمی‌به معنای در پیش بودن هشت تغییر دیگر بود که برخی انجام شد از جمله ابراهیم عزیزی نماینده کرمانشاه و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی‌استعفا داد تا به عنوان معاون پارلمانی دولت جانشین سیدمحمد حسینی شود. اما همانگونه که انتظار می‌رفت، سرانجام در پایان آذرماه، این تغییرات به استانداران هم رسید.
سرانجام در آخرین روز آذرماه، وزیر کشور از تغییر استاندار کرمانشاه در جلسه چهارشنبه هیات دولت خبر داد و گفت: «محمدطیب صحرایی» در جلسه هیات دولت به عنوان استاندار جدید کرمانشاه انتخاب شد. احمد وحیدی دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران علاوه بر اینکه از تغییر استاندار کرمانشاه خبر داد، گفت که امکان تغییر یک یا دو استاندار دیگر نیز وجود دارد. ظهر دیروز تسنیم خبر داد که گفته می‌شود در جلسه هیئت دولت، دو استاندار جدید خوزستان و سیستان‌وبلوچستان هم معرفی خواهند شد. گفته می‌شود محراب جایگزین خلیلیان، استاندار فعلی خوزستان و همچین محمد کرمی‌جایگزین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان می‌شود که برای چندمین بار استعفای خود را تقدیم رئیس‌جمهور کرده است.
«محمدطیب صحرایی» استاندار جدید کرمانشاه، متولد سال ۱۳۵۵ کرمانشاه و دانش‌آموخته دکتری جامعه‌شناسی سیاسی از دانشگاه امام صادق(ع) است. وی از سال ۱۳۸۶ عضو هیات علمی‌دانشگاه امام صادق بوده و در عین حال مسئولیت‌های فرهنگی را در این دانشگاه بر عهده داشته است. صحرایی مدیریت مجتمع آموزشی امام صادقشهر تهران و مسئولیت دفتر اعزام مبلغ، مدیرکل فرهنگی و قائم مقام معاونت دانشجویی دانشگاه را در کارنامه دارد. صحرایی فعالیت‌های دیگری نیز در فضای غیردانشگاهی در قالب فعالیت‌های پژوهشی و اجرایی در حوزه تعلیم و تربیت در ۲ مؤسسه فرهنگی اندیشه روح‌الله و مطالعات راهبردی حکمت صادق(ع) دارد، وی طراح طرح کشوری ایماوا (الگوی یک مدرسه ایرانی و اسلامی)، از مدرسان طرح بینش مطهر و طراح و مجری طرح شهید بهنام محمدی از طرح‌های موفق حوزه تربیتی در مدارس کشور است. صحرایی مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد خود را در رشته معارف اسلامی‌و علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق(ع) دریافت کرده است.
پیش از او «بهمن امیری‌مقدم» از ۱۵ دی ماه سال ۱۴۰۰ استاندار کرمانشاه بود. اما عمر او در استانداری کمتر از یک سال بود! امیری‌مقدم مسئولیتهایی همچون رئیس ستاد سپاه کرمانشاه در دوران جنگ با عراق، جانشین ستاد مهندسی کل سپاه، فرماندهی انتظامی‌استان‌های گیلان و خراسان رضوی و مدیر کل اتباع خارجی وزارت کشور را در کارنامه دارد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، صحرایی هجدهمین استانداری است که برای کرمانشاه منصوب می‌شود و براساس آمار و سوابق پیش از انقلاب نیز استان کرمانشاه ۳۴ استاندار داشته است.
پیش از این گمانه زنی‌هایی درباره تغییرات دیگری در دولت مطرح شده بود؛ از جمله برکناری صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی که البته تکذیب شد. به نظر می‌رسد دولت تنها مشغول تغییرات جزئی است و تغییراتی که می‌تواند روند امور را اصلاح کند، در دستور کار دولت قرار ندارد.
کد مطلب: 184741
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *