۰
جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۰

هوای تهران ناسالم برای تمام گروه‌ها؛احتمال تشکیل جلسه کمیته اضطرار

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر شاخص کیفیت هوا در تهران ناسالم برای تمام گروه‌ها است، گفت: جلسه اضطرار آلودگی هوا، با پیش‌بینی سازمان هواشناسی و در صورتی که وضعیت جوی به دلیل افزایش غلظت هوا، پایدار بماند، تشکیل خواهد شد.
هوای تهران ناسالم برای تمام گروه‌ها؛احتمال تشکیل جلسه کمیته اضطرار
به گزارش مردم سالاری آنلاین،عباس شاهسونی، گفت: باتوجه به گزارش‌های ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوا، در حال حاضر شاخص کیفیت هوا در تهران بالاتر از ۱۵۰ و ناسالم برای تمام گروه‌ها است.
وی با بیان اینکه بالاترین شاخص کیفیت هوا با عدد ۲۵۱ و بسیار ناسالم مربوط به ایستگاه منطقه ۳ تهران است، گفت: جلسه اضطرار آلودگی هوا، با پیش‌بینی سازمان هواشناسی و در صورتی که وضعیت جوی به دلیل افزایش غلظت هوا، پایدار بماند، تشکیل خواهد شد.
شاهسونی تاکید کرد: مردم در این شرایط آلودگی هوا، کمترین تردد را در فضای باز داشته باشند و حتما از ماسک مناسب استفاده کنند. گروه‌های حساس به ویژه کودکان، سالمندان، افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی، قلبی و عروقی و ... و افراد چاق، مبتلایان به دیابت و سایر بیماری‌های زمینه‌ای، کمترین تردد را در فضای باز داشته و ورزشکاران هم در این شرایط در فضای باز ورزش نکنند و در صورت ورزش در فضای باز، مدت و ساعت آن را کاهش دهند.
وی گفت: در شرایط ادامه آلودگی هوا، افزایش قابل توجه خطر بیماری‌های قلبی و عروقی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان ایجاد می‌شود و افزایش قابل توجه علائم تنفسی در کل جمعیت رخ خواهد داد.
 رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت همچنین اظهار کرد: بیماران قلبی، تنفسی، مادران باردار، سالمندان و بیماران دیابتی از منزل خارج نشوند و افراد عادی هم از فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.
کد مطلب: 186154
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *