۰
پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰

وضعیت هواشناسی امروز

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی تا پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور روند کاهش نسبی دما و ماندگاری هوای سرد انتظار می‌رود.
وضعیت هواشناسی امروز
به گزارش مردم سالاری آنلاین، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با خروج سامانه بارشی از شرق کشور در اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش برف و باران و در برخی مناطق استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، غرب یزد، کرمان، هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های البرز، تهران و غرب سمنان بارش پراکنده همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

فردا در سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی بارش روی می‌دهد. روز جمعه با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور در دامنه‌های زاگرس واقع در جنوب غرب و غرب کشور به‌ویژه استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.

شنبه هفته آینده در جنوب غرب و برخی مناطق غرب کشور بارش ادامه دارد و گستره بارش‌ها بوشهر و شمال و غرب فارس را در بر می‌گیرد. یکشنبه با تقویت سامانه بارشی دامنه فعالیت آن علاوه بر مناطق فوق، جنوب و بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی را در بر می‌گیرد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی تا پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور روند کاهش نسبی دما و ماندگاری هوای سرد انتظار می‌رود.
پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۲: خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل بوشهر.

اثر مخاطره: احتمال پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌ها، احتمال غرق شدن شناور‌های سبک، تفریحی و نیمه‌سنگین، اختلال در ورود و خروج شناور‌ها به بندرگاه‌ها و احتمال آسیب به تأسیسات دریایی.

توصیه: اجتناب از شنا و غواصی به‌ویژه در فراساحل، محدودیت در تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی، جمع‌آوری تور‌های صیادی و اعمال محدودیت در فعالیت‌های دریایی.
توصیف سامانه: وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج
زمان پایان: ظهر یک‌شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۵

نوع مخاطره: وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در مناطق ساحلی ۱ تا ۱.۵ متر در مناطق دور از ساحل تا ۲.۵ متر

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۱: مناطق ساحلی و دور از ساحل خلیج فارس، تنگه هرمز.

پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۲: مناطق ساحلی و دور از ساحل خلیج فارس، تنگه هرمز.

جمعه ۱۴۰۱/۱۰/۲۳: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز، مناطق دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان.

شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۴: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز، مناطق دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان.

یک‌شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۵: تنگه هرمز

اثر مخاطره: خسارت به شناور‌های سبک، تفریحی و احتمالاً نیمه‌سنگین، اختلال در ورود و خروج شناور‌ها به بندرگاه‌ها، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تأسیسات دریایی.

توصیه: محدودیت در تردد با شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت، جمع‌آوری تور‌های صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و فراسواحل.
کد مطلب: 186623
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *