۰
پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۵
کمیسر حقوق بشر روسیه:

اوکراین برای گفت‌وگو برمبنای رویکرد عمل‌گرایانه،آماده است

کمیسر حقوق بشر روسیه امروز (پنجشنبه) تاکید کرد، همتای اوکراینی‌اش در نشستی در ترکیه یک رویکرد عمل‌گرایانه و آمادگی برای گفت‌وگو را از خود نشان داد که نباید سیاسی شود.
اوکراین برای گفت‌وگو برمبنای رویکرد عمل‌گرایانه،آماده است
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از اسپوتنیک،تاتیانا موسکالکووا، کمیسر عالی حقوق بشر روسیه روز چهارشنبه نشستی سه‌جانبه با دیمیتری لوبینتس، کمیسر حقوق بشر پارلمان اوکراین و شرف مالکوچ، کمیسر حقوق بشر ترکیه در آنکارا داشت.
وی در کنفرانسی خبری گفت: من شاهد بودم که مقامات اوکراینی رویکرد عمل‌گرایانه‌ای دارند و برای گفت‌وگو آماده هستند. تا به امروز، ما نتایج مشخصی در مورد جستجوی مفقودان و بازگشت متقابل کودکان به خانواده‌هایشان بدست آورده‌ایم. امیدوارم این گفت‌وگوها ادامه داشته باشند. مهم‌ترین چیز این است که این مذاکرات سیاسی نشوند. این مذاکرات صرفا باید برمبنای اصول بشردوستانه و حقوق بشری باشند.  
موسکالکووا افزود: ایجاد یک گذرگاه بشردوستانه در برنامه دیدار با لوبینتس نبود چرا که وزارتخانه‌های دفاع روسیه و اوکراین به مسائل استراتژیک رسیدگی می‌کنند.
این مقام روس تصریح کرد: ما درباره این موضوع صحبت نکردیم. چرا که مسائلی که ماهیت استراتژیک و جهانی دارند توسط وزارتخانه‌های دفاع روسیه و اوکراین به بحث گذاشته می‌شوند. بسیار مهم است که نهادهای دولتی جایگزین یکدیگر نشوند اما با یکدیگر همکاری داشته باشند.  
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد که از سازماندهی گذرگاه‌های بشردوستانه جهت خارج‌سازی افراد مجروح از مناطق جنگی اوکراین و سایر مناطق حمایت می‌کند.
موسکالکووا گفت: انتظار دارم ترکیه در رابطه با نقشه راه ایجاد این گذرگاه های بشردوستانه میان روسیه و اوکراین شفاف‌سازی کند. ما منتظر می‌مانیم تا آنها منظورشان را دقیق مطرح کنند. اما چنین اقداماتی در رابطه با آزادسازی متقابل مجروحین و تبادل زندانیان بدون تصمیمات رسمی مقامات، وزارت دفاع، مقامات عالی‌رتبه و فرمانده کل غیرممکن است.
کد مطلب: 186658
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *