۰
شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۰
قاسم ساعدی:

مازوت سوزی هوای کلانشهرها را آلوده کرده است

یک شبه نمی‌توان نوع سوخت صنایع را تغییر داد
قاسم ساعدی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: سوخت نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها یک امر ضروریست ولی اینکه یک شبه بتوان این کار را انجام داد، شدنی نیست لذا سیاست دولت و مجلس در راستای کاهش استفاده اینگونه سوخت‌هاست که موجب آلودگی هوا میشود.
مازوت سوزی هوای کلانشهرها را آلوده کرده است
به گزارش مردم سالاری آنلاین،این روزها یکی از دغدغه‌های اساسی اغلب افراد و به ویژه شهرنشینان، بحث آلودگی هوا است تعداد زیادی از آلاینده‌ها ممکن است به اشکال گوناگونی هوا را آلوده کنند. تقریبا همه مواد شیمیایی سمی می‌توانند راهی به جو پیدا کنند تا هوایی که انسان‌ها تنفس می‌کنند را آلوده سازند یکی از چند عامل در آلایندگی، استفاده صنایع بزرگ کشور از سوخت مازوت است. آمارهای موجود در سازمان پایش کنترل کیفیت هوای تهران از کاهش چشمگیر روزهای پاک در تهران بویژه در ۶ ماهه اول سال حکایت می کند که بر مبنای آماری، تعداد روزهای پاک به بیشتر از ۳ روز نیز نمی رسد.
یک شبه نمیتوان نوع سوخت صنایع را تغییر داد
در همین رابطه قاسم ساعدی عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه سوخت مازوت؛ یکی از عوامل آلایندگی و آلودگی هوای کلانشهرهاست اظهار داشت: تغییر سوخت نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها یک امر ضروریست ولی اینکه یک شبه بتوان این کار را انجام داد، شدنی نیست لذا سیاست دولت و مجلس در راستای کاهش استفاده  اینگونه سوخت‌ها که موجب آلودگی هوا میشود، است.
وی عنوان کرد: این موضوع طی جلسات مکرر در کمیسیون انرژی بررسی و دولت را ملزم کرد تا مسائل و مشکلات ناشی از سوخت را به صورت تدریجی حل و تغییر دهد و دستگاه‌ها به سمت کیفی‌سازی حرکت کنند از سوی دیگر دولت به ویژه وزارت نیرو، نفت و صنعت نیز گام‌های روبه جلوی در راستای کاهش استفاده از سوخت مازوت و آلایندگی شهرها برداشته است.
برخورد قوه‌قضاییه با دستگاه‌هایی که بیشترین سهم آلایندگی را دارند  
عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره ورود قوه قضاییه به موضوع آلایندگی اشاره کرد و افزود: سازمان بازرسی کشور و قوه قضاییه، با دستگاه‌هایی که بیشترین سهم آلودگی را دارند از بُعد حقوقی برخورد میکند و از سوی دیگر وزارتخانه‌هایی که در ارتباط با صنعت و انرژی هستند ماموریت یافتند که به صورت تدریجی تغییر روش دهند.
ساعدی در پایان با تاکید بر اینکه تعداد صنایعی که سوخت مازوت استفاده میکنند کم نیستند گفت: کمیسیون انرژی از طریق کمیته فنی‌ای که تشکیل شده به طور جد پیگیر این موضوع است که با استفاده از نظر کارشناسان، برنامه‌هایی را برای تغییر رویه به دولت ارائه دهیم.
منبع:دیده بان ایران
کد مطلب: 186815
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *