۰
پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۵

تداوم آلودگی هوای کلانشهرها طی ۵ روز آتی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تداوم انباشت آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت طی پنج روز آتی گفت: از بعدازظهر امروز، پنج شنبه تا روز دوشنبه در نوار شرقی کشور به ویژه جنوب شرق، وزش باد شدید رخ خواهد داد که در مناطق مستعد با گردوخاک همراه خواهد بود.
تداوم آلودگی هوای کلانشهرها طی ۵ روز آتی
به گزارش مردم سالاری آنلاین، صادق ضیائیان با بیان اینکه براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی پنج روز آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت انباشت آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا ادامه خواهد داشت اظهار کرد: همچنین از امروز(پنج شنبه، ۲۹ دی ماه) تا دوشنبه (سوم بهمن ماه) در غالب مناطق کشور به‌ویژه در نیمه شرقی ماندگاری هوای سرد و روند کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: امروز در برخی مناطق جنوب شرق کشور و از جمعه (۳۰ دی ماه) تا دوشنبه در مناطقی از گیلان، مازندران، اردبیل، بوشهر، جنوب فارس و غرب هرمزگان، ابرناکی و رگبار پراکنده انتظار می رود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه از بعدازظهر امروز تا روز دوشنبه در نوار شرقی کشور به ویژه جنوب شرق، وزش باد شدید رخ خواهد داد که در مناطق مستعد با گردوخاک  همراه خواهد بود گفت: امروز خلیج فارس و تنگه هرمز و از جمعه تا دوشنبه دریای عمان مواج است.
ضیائیان همچنین به پیش‌بینی دمای هوا و وضعیت جوی پایتخت طی سه روز آینده پرداخت و اظهار کرد: امروز پنج شنبه (۲۹ دی) دمای هوای تهران در کمترین و بیشترین حالت خود بین صفر تا ۹ درجه سانتی‌گراد، فردا جمعه بین صفر تا ۸ درجه سانتی‌گراد و پس فردا و شنبه بین منفی یک تا هفت درجه سانتی گراد متغیر است.
وی اضافه کرد: همچنین طی این سه روز آسمان تهران صاف همراه با غبار محلی و در بعضی ساعت‌ها غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.
کد مطلب: 187213
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *