۰
پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰

اختلاف بر سر رضا پهلوی به روایت روزنامه شهرداری

روزنامه همشهری، رسانه شهرداری تهران نوشت: رضا پهلوی درحالی در گفت‌وگوی اخیر خود تلاش کرد اینگونه وانمود کند که در مسیر براندازی «نقش بی‌طرفانه خود و جدایی از هرگونه کار تشکیلاتی و عقیدتی» را حفظ خواهد کرد که اساسا ابهام‌ها درباره نقش‌آفرینی وی درجریان برانداز همچنان باقی‌است.
اختلاف بر سر رضا پهلوی به روایت روزنامه شهرداری
به گزارش مردم سالاری آنلاین، پس‌از ناکام ماندن فضاسازی‌ها با کلیدواژه «قطع گاز» و «زمستان سخت ایران»، جریان‌های معاند در روزهای اخیر پرده دیگری از نمایش‌های مضحک سیاسی خود را با محوریت «وکالت دادن به رضا پهلوی برای‌گذار از جمهوری اسلامی» کلید زده‌اند؛ کارزاری مجازی که بیش‌از هرچیز زمینه‌ساز بروز اختلاف‌های درونی در به‌اصطلاح جریان اپوزیسیون جمهوری‌اسلامی شده‌است.
ماجرا از جایی آغاز شد که رضا پهلوی در ادامه رویکرد معرفی خود به‌عنوان «تنها آلترناتیو جمهوری‌اسلامی» که در ماه‌های اخیر و به‌دنبال بروز اغتشاشات در ایران، به‌صورت پررنگ‌تری ازسوی وی دنبال شد، کوشید در قامت رهبر جریان اپوزیسیون، بار دیگر موضوع «گذار از جمهوری‌اسلامی» را مطرح و خود را به‌عنوان تنها فرد مطلوب برای پیشبرد این راهبرد مجعول معرفی کند.
به‌دنبال این گفت‌وگوی رسانه‌ای، شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با به‌راه انداختن هشتگی با عنوان «من وکالت می‌دهم»، اعتماد خود را به رضا پهلوی به‌منظور رهبری جریان براندازی اعلام کردند؛ کارزاری که اگرچه با استقبال ازسوی کاربران داخل کشور شبکه‌های اجتماعی مواجه نشد، اما در مقابل انتقادهای گسترده‌ای را به‌همراه داشت؛ تا جایی که صدای دیگر عناصر ضدانقلاب را نیز درآورد.
ادعای «رهبری» از کدام جایگاه؟
رضا پهلوی درحالی در گفت‌وگوی اخیر خود تلاش کرد اینگونه وانمود کند که در مسیر براندازی «نقش بی‌طرفانه خود و جدایی از هرگونه کار تشکیلاتی و عقیدتی» را حفظ خواهد کرد که اساسا ابهام‌ها درباره نقش‌آفرینی وی درجریان برانداز همچنان باقی‌است. بررسی‌ مواضع و رویکردهای فرقه‌ها و جریان‌های مختلف ضدانقلاب نشان می‌دهد به‌طورکلی در خود جریان سیاسی سلطنت‌طلب نیز توافقی در به رهبری پذیرفتن رضا پهلوی وجود ندارد و اساسا به‌جز بخشی از وابستگان به دربار سابق و خاندان پهلوی، حساب ویژه‌ای روی نقش‌آفرینی وی گشوده نشده‌است. 
رهبری که مورد قبول هیچ‌کس نیست
رضا پهلوی درحالی در روزهای اخیر به رویابافی پیرامون شرایط «گذار از جمهوری‌اسلامی» می‌پردازد که کارزار «من وکالت می‌دهم» بیش‌از هرچیز، از اختلاف‌های ریشه‌ای جریان‌های ضدانقلاب خارج‌نشین پرده برداشت. اگرچه حامیان رضا پهلوی در هفته‌های اخیر تلاش‌های گسترده‌ای را برای جمع کردن همه گروه‌های سیاسی ضدانقلاب زیر چتر او به‌کار گرفتند، اما مصاحبه اخیر رضا پهلوی و عدم‌حمایت دیگر چهره‌های داعیه‌دار جلوداری جریان ضدانقلاب، ازجمله حامد اسماعیلیون، مسیح علی‌نژاد، نازنین بنیادی و... از راهبردهای او برای گذار، نشان‌دهنده عمق اختلاف‌ها در جریان برانداز است. ازسوی دیگر مصاحبه اخیر رضا پهلوی و سخنان او درباره گروهک منافقین، واکنش این سازمان تروریستی را به‌همراه داشت و سخنگوی این گروهک، پهلوی را به دیکتاتور بودن متهم کرد. .ضمن اینکه هشتگ«من وکالت نمی‌دهم» هم از سوی برخی براندازان  در حال توئیت شدن است.
کد مطلب: 187222
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *