۰
يکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۵
سید غنی نظری:

بدون انجام گفت‌و‌گو اتفاق مثبتی در جامعه رخ نخواهد داد

احیای برجام در دستور کار قرار بگیرد
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید بر حل مشکلات معیشتی جامعه، گفت: من دلایل اکثر اعتراضات را اقتصادی می دانم نه سیاسی. دخل و خرج بسیاری از مردم با هم نمی خواند و به همین دلیل به دنبال رساندن مطالبات خود به گوش مسوولین هستند.
بدون انجام گفت‌و‌گو اتفاق مثبتی در جامعه رخ نخواهد داد
به گزارش مردم سالاری آنلاین،سید غنی نظری در رابطه با ضرورت انجام گفت‌وگوی ملی، اظهار کرد: باید بسترها را برای اعتراضات و مفاهمه در کشور باز کنیم؛ جلوی انجام گفت و گوی ملی گرفته نشده است و هر کسی بر اساس قانون اگر مطالبه‌ای دارد می تواند گفت‌و گو کند؛ همانطور که در دیدار بانوان با مقام معظم رهبری هم شاهد بودیم که بانوان حرف های و خواسته های خود را مطرح می کردند؛ بنابراین همه مسوولین باید تابع رهبری باشند.
وی در ادامه افزود: بدبختی این است عده ای در جامعه ما، وقتی می بینند توصیه‌های رهبری به نفع آنها نیست به حرف ایشان هم گوش نمی کنند؛ مثلا رهبری در مورد حجاب گفتند «کسانی که حجاب ضعیفی هم دارند دختران ما هستند»، اما عده‌ای احساس می کنند که همه باید حجاب کامل داشته باشند!. وقتی رهبر انقلاب اسلامی، با اقشار مختلف جامعه، دیدار و گفت و گو دارند برای مسوولین، اعم از شهرداران، استانداران، نمایندگان و رئیس جمهور هم انجام این گفت و گوی ملی ضروری است؛ زیرا بنابر توصیه‌های دین و حضرت علی(ع) تضارب اراء باعث شکوفایی ذهن، مشورت و توسعه کشور می‌شود اما اگر هر کسی حصاری دور خودش بکشد و با کسی گفت‌و‌گو نکند قطعا اتفاقات مثبتی هم رخ نخواهد داد.
آقای نظری با تاکید بر انجام گفت‌و‌گوی مسالمت آمیز با معترضین، گفت: مساله معترضین با اغتشاشگران فرق دارد. اما دانشجویی که اعتراض کرده نباید برخورد تندی با او داشت زیرا برخورد تند، او را از قطار انقلاب پیاده می کند؛ بنابراین باید با رأفت و گفت و گو، مساله را حل کرد.
وی همچنین با تاکید بر حل مشکلات اقتصادی جامعه اظهار داشت: من دلایل اکثر اعتراضات را اقتصادی می دانم نه سیاسی. دخل و خرج بسیاری از مردم با هم نمی خواند و به همین دلیل به دنبال رساندن مطالبات خود به گوش مسوولین هستند؛ بنابراین مسوولین اجرایی و حوزه های اقتصادی باید اقدامات درست و عملی داشته باشند که یکی از این اقدامات اساسی، در حوزه سیاست خارجی، تعامل با دیگر کشورها و احیای برجام است که با این کار قطعا بخشی از مشکلات معیشتی جامعه حل خواهد شد.
منبع:شفقنا
کد مطلب: 187501
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *