۰
سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۰
پاک‌آیین:

تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی در تسلیح شهرک‌نشینان اقدامی غیرقانونی است

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: اقدام‌های رادیکال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با واکنش گروه‌های فسطینی مواجه خواهد شد و مسیر انتفاضه ادامه خواهد یافت.
تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی در تسلیح شهرک‌نشینان اقدامی غیرقانونی است
به گزارش مردم سالاری آنلاین، محسن پاک‌آیین در تحلیل تصمیم جدید کابینه افراطی اسرائیل برای مسلح کردن شهرک‌نشینان اراضی اشغالی و در پاسخ به این پرسش که در حالی که حجم تنش در فلسطین به بالاترین سطح خود رسیده است، این اقدام اخیر چه تاثیری بر این فضا خواهد داشت، گفت: همه این اقدام‌های نامناسبی که اخیرا در سرزمین‌های اشغالی اتفاق می‌افتد، ارتباط مستقیم با روی کار آمدن بنیامین نتانیاهو و دیدگاه‌های افراطی و جنگ‌طلبانه وی دارد و هر زمان این فرد در دوره‌های مختلف روی کار آمده است، شاهد اقدام‌های غیرمعمول و تند وی علیه مردم فلسطین بودیم و در این مسیر نیز موازین و مقررات بین‌المللی را کاملا نادیده می‌گیرد. از این جهت است که حتی هم‌پیمانان و متحدان این رژیم در اروپا بارها تذکر داده‌اند و همچنین در مقاطعی نیز قطعنامه‌هایی علیه اسرائیل در سازمان ملل متحد به تصویب رسیده است. 
وی ادامه داد: این اقدام نیز کاملا یک اقدام غیرقانونی است چرا که در وهله نخست اساسا اسرائیل از شهرک‌سازی منع شده است و طبق مقررات بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل و نظر جامعه جهانی، شهرک‌سازی باید متوقف شده و در چارچوب دو ملت مستقل فلسطین و اسرائیل به عنوان اقدام مقدماتی، کارها پیش برود. رژیم صهیونیستی نه تنها شهرک‌سازی را متوقف نکرده بلکه موضوع تسلیح یهودی‌‌های مقیم این شهرک‌ها هم در دستور کار قرار داده به این معنی که از مردم عادی خودش نیز به عنوان سرباز استفاده کند که اقدامی غیرانسانی و در تضاد با قوانین داخلی رژیم صهیونیستی است. 
وی افزود: لازم است کشورهای مستقل جهان، در سازمان ملل، جنبش عدم تعهد و سازمان همکاری اسلامی نسبت به این امر اعمال فشار داشته باشند و در جهتی حرکت کنند که این رژیم اقدام‌های ضدانسانی خود علیه ملت فلسطین را متوقف کند.
این دیپلمات پیشین در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه تظاهرات‌ها و مخالفت‌ها علیه کابینه نتانیاهو در پی افزایش سطح تنش در اراضی اشغالی که برخی از تحلیلگران از آغاز انتفاضه جدید سخن می‌گویند، به شکل محسوسی کاهش یافته است، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تا کجا در جهت افزایش این تنش پیش خواهد رفت، گفت: این پرسش دو بخش دارد؛ یک بخش در حوزه مبارزات مردم فلسطین و سازمان‌های جهانی فلسطین است که این اقدام قطعا به تشدید عملیات‌ها خواهد انجامید و اقدام‌های رادیکال نتانیاهو با واکنش گروه‌های فسطینی مواجه خواهد شد و مسیر انتفاضه ادامه خواهد یافت. مسأله بعدی نیز در خصوص اعتراضات یهودیان است که حتی بخشی از آن‌ها به نتانیاهو رای داده‌اند اما امروز در پی اقدامات افراطی کابینه او به مخالفت برخاسته‌اند. 
وی ادامه داد: مسأله سوم نیز در خصوص اعمال نوعی نژادپرستی و آپارتاید علیه عرب‌تبارهای درون اراضی اشغالی است که موجب شده که دو حزب عربی در داخل اسرائیل جبهه عربی برای تغییر را تشکیل دهند و جالب است آن‌هایی که امروز مورد آپارتاید واقع شده اند خودشان تظاهرات می‌کنند و حتی در این اعتراضات پرچم فلسطین را در دست می‌گیرند که نشان می‌دهد جامعه اسرائیل با شکاف بسیار بزرگی مواجه و به شدت چند قطبی شده است؛ در مجموع به نظر می‌رسد که آینده این رژیم، آینده روشنی نباشد. 
وی افزود: همچنین جنگ قدرت میان گروه‌های اسرائیلی به ویژه نتانیاهو و یائیر لاپید، نخست‌وزیر پیشین این رژیم به شدت بالا گرفته است و البته طرح وزیر دادگستری نتانیاهو که خواهان اصلاحات در قوه قضائیه شده و این به معنی برخورد شدید با مخالفان است می‌تواند این رژیم را به سمت جنگ داخلی ببرد.
کد مطلب: 188198
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *