۰
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰

نماینده آمریکا در ناتو: با کمبود بسیار شدید تسلیحات مواجه هستیم

نماینده دائم آمریکا در ناتو گفت، تقریبا تمامی کشورهای این ائتلاف نظامی به دلیل حجم بالای تسلیحات ارسالی به اوکراین، اکنون با "کمبود بسیار شدید تسلیحات" مواجه هستند.
نماینده آمریکا در ناتو: با کمبود بسیار شدید تسلیحات مواجه هستیم
به گزارش مردم سالاری آنلاین، جولیان اسمیت، نماینده دائم آمریکا در ناتو روز سه‌شنبه طی رویدادی که توسط اندیشکده "مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی" آمریکا (CSIS) برگزار شد، با اشاره به کشور استونی عنوان کرد: برای مثال این کشور مقدار کمک زیادی به اوکراین کرده است و در حال حاضر با کمبود بسیار شدید تسلیحات مواجه است.
وی افزود: در حالیکه گروه تماس اوکراین بر روی سازماندهی ارسال تسلیحات به کی‌یف متمرکز است، ناتو "کنفرانس مدیران تسلیحات ملی" (CNAD) را برگزار کرده تا مشکل کاهش ذخایر تسلیحاتی در سرتاسر این ائتلاف را مرتفع کند. در همین حال، اتحادیه اروپا ابتکار جداگانه‌ای را با هدف بررسی صنعت نظامی ایجاد کرده است.
جولیان اسمیت در ادامه سخنرانی خود در این اندیشکده گفت: گل‌های زیادی در اینجا شکوفا می‌شوند؛ اما مساله کلیدی یافتن "بافت پیوندی" است تا در نتیجه اتحادیه اروپا، ناتو و آمریکا با یکدیگر همکاری کنند و در تضاد نباشند.
آمریکا و متحدانش از سال ۲۰۱۴ کمک‌های نظامی به اوکراین ارسال می‌کنند؛ اما روند ارسال مهمات و تسلیحات مختلف را با شروع حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه افزایش داده‌اند. از آن زمان تاکنون، مسکو در موارد متعددی به کشورهای غربی هشدار داده و تاکید کرده که ارسال تسلیحات به کی‌یف صرفا این جنگ را طولانی‌تر می‌کند.
کد مطلب: 183798
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *