۰
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۰
شروط حراج فروشگاه اعلام شد

فروش فوق العاده‌ اصناف ممنوع

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در نامه‌ای خطاب به اتاق اصناف از ممنوعیت فروش فوق‌العاده‌ اصناف، خارج از سقف تعیین شده خبر داد.
فروش فوق العاده‌ اصناف ممنوع
به گزارش مردم سالاری آنلاین،اخیرا سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در نامه‌ای خطاب به اتاق اصناف ایران اعلام کرد؛  افزایش تقاضا برای برخی کالاها و خدمات طی هفته‌های پایانی سال، باعث شده تا برخی از واحدهای صنفی برای جلب مشتری و عرضه و فروش بیشتر کالا، اقدام به فروش فوق‌العاده و حراج کنند. 
سازمان حمایت ادامه داد:  هر واحد صنفی که قصد فروش فوق العاده و حراج برای کالاهای خود را دارد، باید لیست کالاهای مورد نظر را به همراه قیمت آنها و همچنین میزان تخفیف و مدت زمان مورد نظر به اتحادیه صنفی مربوطه ارائه و اتحادیه مربوطه آنها را بررسی و در صورت تایید نسبت به صدور مجوز فروش فوق‌العاده برای واحد صنفی مربوطه صادر کند.
این نامه تاکید می‌کند، با توجه به مفاد قانون نظام صنفی و برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان، ضرورت دارد با هماهنگی ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ، نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی شرکت کننده در جشنواره فروش فوق العاده و حراج در دستور کار اتاق‌های اصناف سراسر کشور قرار گیرد. در ضمن کنترل فاکتورهای فروش، از تخلفات ناشی از حراج و فروش فوق‌العاده غیرقانونی در واحدای صنفی جلوگیری و نتیجه اهم اقدامات به این سازمان منعکس شود.
کد مطلب: 189101
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *