; ?>; ?> زلزله زدگان خوی کانکس و وسایل گرمایشی ندارند - مردم سالاری آنلاين
۰
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۵
عادل نجف‌زاده:

زلزله زدگان خوی کانکس و وسایل گرمایشی ندارند

سرمای شدید زندگی در چادر را غیرممکن کرده برای نجات جان مردم نیازمند کانکس هستیم
عادل نجف‌زاده نماینده خوی در مجلس یازدهم گفت: زیرساخت‌های لازم در مورد آب و برق و گاز در مراکز اسکان وجود نداشته و فاصله این مراکز تا خانه‌ها زیاد است به همین دلیل مردم خوی رغبتی برای ماندن در مراکز اسکان ندارند و میخواهند در کنار خانه‌هایشان چادری برپا کنند.
زلزله زدگان خوی کانکس و وسایل گرمایشی ندارند
به گزارش مردم سالاری آنلاین،زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر ساعت ۹ و ۴۴ دقیقه شنبه شب ۸ بهمن ماه شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند. در جریان زمین‌لرزه خوی۳نفر فوت و بیش از هزار نفر مصدوم شدند. حدودا ۱۷۵۰ واحد مسکونی تخریب و ۷۵۰۰ واحد دچار خسارت شدند.
عادل نجف‌زاده؛ نماینده خوی در مجلس درباره آخرین وضعیت زلزله زدگان گفت: تا به امروز حدود ۴۰ هزار چادر در بین مردم توزیع و حدود ۱۰۰ محل اسکان برپا شده است ولی چون مردم میخواهند برای حفاظت از احشام و وسایل شان، کنار خانه خودشان باشند و در حیاط خانه خود چادری داشته باشند به همین دلیل سطح مطالبه چادر بالا رفته است.
سرمای شدید زندگی در چادر را غیرممکن کرده است
نجف زاده ادامه داد: زیرساخت‌های لازم در مورد آب و برق و گاز در مراکز اسکان وجود نداشته و فاصله این مراکز تا خانه‌هایشان زیاد است به همین دلیل رغبتی برای ماندن در مراکز اسکان ندارند از سوی دیگر سرمای زودرس و رسیدن دمای هوا به منفی ۷ درجه در این منطقه زندگی در چادر را غیرممکن کرده است.
دغدغه مردم خوی چادر و وسایل گرمایشی است
نجف زاده با اشاره به اینکه تامین لوازم گرمایشی و چادر دغدغه مردم خوی گفت: تپه باشی، ینگچه و فیرورک که کانون اصلی زمین لرزه در این مناطق بود با توجه به آسیب‌های جدی، نیاز مبرم به کانکس وجود دارد و نجات جان مردم این مناطق با تامین کانکس ممکن است.
گسل ترکیه ارتباطی با ایران ندارد
وی افزود: گسلی که در ترکیه فعال شده است آناتولی شرقی است و هیچ ارتباطی با گسل‌های ایران ندارد، آنچه که به ما و به زلزله خوی مربوط است کسل آناتولی غربی است که خوشبختانه تاکنون این گسل فعال نشده است پس بعید به نظر میرسد که گسل فعال شده آناتولی شرقی در ترکیه بر محور خوی و تبریز تاثیر منفی بگذارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه گفت: مردم استان‌های همجوار کمکهای بسیار خوبی داشتند و دست ما را گرفته‌اند، نهادهای دولتی و خصوصی هم کنار ما بودند که لازم است تشکر ویژه داشته باشم ولی متاسفانه عدم وجود مدیریت متمرکز و قوی در رابطه با اقلام رسیده به خوی است.
وی افزود: ترس از پس لرزه‌ها مردم را مجبور کرده تا بیرون خانه‌های خود بمانند به همین دلیل سبب تشویش افکار این مردم شده پس نیاز به چادر در این فصل سرما به صورت تکی بالاست و اکثر افرادی که نمیتوانند در کمپ‌های اسکان بمانند هنوز بدون چادر هستند.
نجف زاده در پایان گفت: درخواست بنده از رییس جمهور؛ توزیع چادر و ایجاد مراکز اسکان بیشتر است زیرا علیرغم فعالیت‌هایی گسترده تاکنون، همچنان مشکل کمبود چادر وجود دارد.
منبع:دیده بان ایران
کد مطلب: 189225
برچسب ها: زلزله خوی کانکس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *