۰
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۵
معاون شهردار تهران:

بارش برف در پایتخت تا ۲ بامداد ادامه دارد

با شرکت‌های دانش‌بنیان جلسه می‌گذاریم تا مایعات بهتری را برای برف‌روبی پیشنهاد دهند
معاون خدمات شهری شهرداری تهران از تداوم بارش برف در پایتخت تا ساعت ۲ بامداد روز دوشنبه ۲۴ بهمن خبر داد و در واکنش به پیشنهاد عضو شورای شهر مبنی بر استفاده از مایعات ضد یخ به جای ماشین‌آلات سنگین برای تأثیرگذاری بیشتر عملیات برف‌روبی در تهران گفت: در هفته آینده جلساتی را با شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار خواهیم کرد تا ببینیم در زمینه استفاده از مواد و مایعات بهتر در عملیات برف‌روبی معابر چه پیشنهاداتی را ارائه می‌دهند.
بارش برف در پایتخت تا ۲ بامداد ادامه دارد
به گزارش مردم سالاری آنلاین،آسمان تهران از نخستین ساعات صبح امروز یکشنبه ۲۳ بهمن شاهد بارش برف سنگین است. بارش برف همچنان در سطح پایتخت ادامه دارد و حداقل تا ساعت ۲ نیمه‌شب متوقف نخواهد شد. این در حالی است که پنجشنبه هفته گذشته نیز شهر تهران بخصوص در مناطق شمالی خود شاهد بارش شدید برف بود و برف سنگین آن روز، ایجاد ترافیک شدید و راه‌بندان را به همراه داشت و بسیاری از معابر اصلی و فرعی پایتخت عملا قفل شده بودند. 
البته در روز جاری، به گفته مسئولان پلیس راهور تهران بزرگ، انسدادی در معابر پایتخت رخ نداده است، اما با توجه به کاهش سرعت متوسط خودروها به دلیل لغزندگی، بعضی معابر شاهد افزایش حجم ترافیک بوده‌اند. با این حال، برخی شهروندان در فضای مجازی گزارش‌هایی را درباره روند کُند شن‌پاشی و برف‌روبی در بعضی معابر فرعی منتشر کرده و تاکید داشته‌اند که زمان زیادی طول می‌کشد که تماس‌ها با سامانه ۱۳۷ شهرداری برای شن‌پاشی یا پر کردن مخازن شن در خیابان های فرعی به نتیجه برسد. 
انتقادات جدی اعضای شورای شهر از شیوه نامناسب برف‌روبی در تهران 
عملکرد شهرداری تهران در برف‌روبی و شن‌پاشی بخصوص در روز پنجشنبه فقط باعث اعتراض شهروندان نشده است و حتی اعضای شورای شهر نیز در تذکرات امروز خود در صحن پارلمان شهری پایتخت، انتقاداتی را درباره شیوه نامناسب و کم‌اثر برف‌روبی در معابر تهران مطرح کردند؛ به نحوی که ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت که در روز پنجشنبه ۶ ساعت طول کشیده است که از خیابان سئول به محله اوین در شمال تهران برسد و با چشم خود دیده است که برخی مردم تا نیمه‌شب یا ماشین هل می‌دادند یا ماشین را رها کرده و به خانه می‌رفتند. 
سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران نیز امروز در تذکر خود از معاون خدمات شهری شهرداری درخواست کرد که پس از پایان جلسه شورا، بلافاصله به وضعیت شهر رسیدگی کند. او همچنین تأکید کرد که «همکاران ما در شهرداری تلاش زیادی داشتند، اما اینکه اثربخش بود یا خیر، می‌توان نتیجه را در منتظر ماندن شهروندان در معابر و بزرگراه‌ها دید. روش‌های گذشته و پرداخت میلیاردها تومان برای ماشین‌آلات سنگین که تأثیری ندارند، باید تغییر کند و باید از مایعات ضدیخ استفاده شود که ساعات زیادی از یخ‌زدگی جلوگیری می‌کنند و کمتر به گونه‌های گیاهی آسیب می‌زنند.» 
نظری: تنها عامل تشدید ترافیک در روز پنجشنبه بارش برف نبود 
در همین راستا، از حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران پرسیدیم که با توجه به تذکرات امروز اعضای شورای شهر، آیا قرار است در شیوه برف‌روبی مدیریت شهری پایتخت تغییری رخ دهد یا خیر؟ او نیز در پاسخ گفت: برف امروز از پنجشنبه هفته گذشته سنگین‌تر نبود، اما روز پنجشنبه مشکلاتی بر اثر بارش برف در شهر پیش آمد که سریعا نیروهای ما برای حل مشکل و برف‌روبی در معابر وارد میدان شدند. 
وی افزود: امروز بیشتر اعضای شهر از عملکرد معاونت خدمات شهری در زمینه برف‌روبی و شن‌پاشی در روز پنجشنبه و روز جاری تشکر کردند، البته یکی از اعضای شورا تذکری را مطرح کردند که موضوع به طور کامل برای ما جا نیفتاد. این در حالی است که بنده شخصا بابت مشکلات ناشی از برف در روز پنجشنبه عذرخواهی کرده بودم و علل بروز این مشکلات را نیز توضیح داده بودم. تنها عامل ترافیک شدید آن روز بارش برف نبود و عوامل دیگری هم وجود داشت. 
تا زمانی که برف ببارد، نیروهای خدمات شهری در خیابان‌ها خواهند بود 
نظری در واکنش به پیشنهاد تشکری هاشمی مبنی بر استفاده از مایعات ضد یخ به جای ماشین‌آلات سنگین برای تأثیرگذاری بیشتر عملیات برف‌روبی در تهران گفت: ما از این پیشنهاد استقبال می‌کنیم و اگر متخصصان مایعاتی را به ما معرفی کنند که قدرت بالایی در آب کردن برف داشته باشند و از نظر اقتصادی نیز مناسب باشند، حتما از این مایعات استفاده خواهیم کرد. در همین راستا در هفته آینده جلساتی را با شرکت‌های دانش بنیان برگزار خواهیم کرد تا ببینیم در زمینه استفاده از مواد و مایعات بهتر در عملیات برف‌روبی معابر چه پیشنهاداتی را ارائه می‌دهند. 
معاون شهردار تهران ادامه داد: در حال حاضر نزدیک ۱۱ هزار نفر از نیروهای کارگری حوزه خدمات شهری در عملیات برف‌روبی در سطح شهر تهران شرکت دارند و همچنین ۱۳ هزار نفر از نیروهای حوزه فضای سبز نیز در بوستان ها و فضاهای سبز شهری مشغول به فعالیت هستند. این نیروها در برخی مناطق با یکدیگر همپوشانی دارند، اما نقش اصلی در برف‌روبی معابر را ۱۱ هزار نیروی کارگری خدمات شهری ایفا می‌کنند. 
وی در پایان تصریح کرد: هواشناسی استان پیش‌بینی کرده است که بارش برف تا ساعت ۲ بامداد روز دوشنبه ۲۴ بهمن در سطح شهر تهران ادامه خواهد داشت و ما نیز تا زمانی که برف از آسمان ببارد، برای برف‌روبی در خیابان‌های شهر حاضر خواهیم بود.
منبع:ایلنا
کد مطلب: 189256
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *