۰
سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰

خوشحالی آمریکا از سفر وزیر خارجه عربستان به اوکراین

آمریکا از سفر وزیر خارجه عربستان سعودی به کی یف پایتخت اوکراین استقبال کرد.
خوشحالی آمریکا از سفر وزیر خارجه عربستان به اوکراین
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از روسیاالیوم،آمریکا از سفر وزیر خارجه عربستان سعودی به کی یف پایتخت اوکراین استقبال کرد.
«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی در واکنش به سفر «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان به کی یف گفت: ما از سفر وزیر خارجه عربستان سعودی به همراه هیأت بلندپایه سعودی از مسئولان امور انسانی و انرژی به کی یف استقبال می کنیم. همچنین از اختصاص بیش از 400میلیون دلار کمک توسط عربستان به اوکراین که شامل بخش انرژی و دیگر کمک های اساسی می شود که انتظار می رود که به زودی به اوکراین تحویل داده شود، استقبال می کنیم.
برخی از تحلیلگران بر این باورند که این سفر می تواند به تقویت روابط آمریکا و عربستان که به دلیل تن ندادن ریاض به افزایش تولید نفت رو به سردی گراییده بود، کمک کند.
روز گذشته وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز گذشته میزبان فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان بود.
وزیر خارجه عربستان در ابتدا سلام سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور را به زلنسکی، دولت و ملت اوکراین ابلاغ کرد.
در این دیدار روابط دوجانبه بین دو کشور و فرصت های گسترش آن علاوه بر شماری از مسائل منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک بررسی شد.
بن فرحان بر اهتمام عربستان و حمایت آن از همه تلاش های بین المللی با هدف حل سیاسی بحران اوکراین و تداوم تلاش ها برای کمک به کاهش پیامدهای انسانی آن تاکید کرد.
وزیر خارجه عربستان پیش از این نیز با اندریه یرماک، مدیر دفتر زلنسکی دیدار و درباره ایجاد راه حل های سیاسی برای بحران اوکراین گفت وگو کرد.وی از کمک 410 میلیون دلاری به اوکراین خبر داد.
کد مطلب: 190571
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *