۰
پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۰
وزیر کشور:

گزارش قطعی عامل مسمومیت دانش‌آموزان هنوز از سوی دستگاه‌ها اعلام نشده است

وزیر کشور درباره مسمومیت دانش آموزان در استان‌های مختلف توضیحاتی را ارائه کرد.
گزارش قطعی عامل مسمومیت دانش‌آموزان هنوز از سوی دستگاه‌ها اعلام نشده است
به گزارش مردم سالاری آنلاین، «احمد وحیدی» وزیر کشور در پایان جلسه فوری که درخصوص بررسی وضعیت مسمومیت دانش آموزان در چند استان با حضور جمعی از مسئولان کشور عصر امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: این جلسه با حضور وزیر آموزش و پرورش، مسئولان بهداشت و درمان، پدافند غیرعامل و حضور وبیناری استاندارانی که این ماجرا در استان‌های آنها اتفاق افتاده بود، برگزار شد.
وی ادامه داد: موضوع مسمومیت این عزیزان در این جلسه مورد برررسی قرار گرفت. حاصل جمع این جلسه است که اولا درصد بالایی حدود ۹۰ درصد از آنچه که تحت عنوان عارضه برای دانش آموزان عزیز مطرح شده بود، مربوط به آثار ناشی از عوامل خارجی نبود، بلکه بیشتر استرس ها و اضطراب هایی بوده که براثر طرح این موضوع پیش آمده است.
او افزود: عده ای از دانش آموزان که عوارضی مانند سردرد، سرگیجه و سوزش گلو داشتند و بلافاصله به بیمارستان منتقل شده اند تقریبا اغلب آنها در همان ساعات اولیه بدون اینکه نیاز به درمان خاصی داشته باشند مرخص شده اند، تعداد محدودی از آنها که کمتر از ۱۰ نفر بودند و دارای بیماری زمینه ای بوده اند به مدت بیشتری تحت نظر بودند که با اطمینان خاطر مرخص شدند.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: براساس بررسی هایی که صورت گرفته در مناطقی که این اتفاق افتاده، تاکنون عامل خاصی را هنوز شناسایی نکرده اند تا بگویند یک ماده خاص عامل بوده و این آثار این ماده خاص است. 
وحیدی تاکید کرد: تاکنون گزارش قطعی از اینکه علت این موضوع یک ماده خاص بوده و آن ماده سمی بوده و این در نتیجه آن اتفاق افتاده از سوی دستگاه‌ها اعلام نشده است. همچنین در رابطه با اینکه این اتفاق یک ماجراجویی شخصی یا داخلی بوده یا اینکه معلوم شده باشد که عوامل موثر از بیرون از مدرسه در این موضوع دخالت داشته اند تحت بررسی دستگاه‌های امنیتی است. هنوز در این رابطه نمی توانیم اظهار نظر قطعی کنیم و مواردی هم هنوز پیدا نشده که بتوانیم اعلام کنیم که این اتفاق مربوط به یک عامل یا عوامل مشخصی است که این کار را انجام داده اند اما کار دستگاههای اطلاعاتی همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: البته دشمنان ما آنهایی که علاقه داشته و دارند که کشور را با عملیات‌های مختلف دچار مشکل کنند اینها درباره این موضوع تلاش دارند و یک بار دیگر هم خباثت خودرا نشان داده اند که با روح و روان عزیزان و دلبندان ما بازی کنند و آنها را دچار هراس کنند. این موضوع را در رسانه های خارجی و توسط گروه‌های مزدور می بینیم و طبیعی است چراکه همیشه کارشان این بوده است.
وی ادامه داد: برخی ها هم در داخل، خارج از دستگاه تخصصی بعضا موضع گیری هایی می کنند که اینها قرین به صحت نیست چراکه اطلاعات دقیقی ندارند و اظهارنظرهای مختلفی می کنند و باید مراقبت کنند و نباید بیخود هراس فکنی کنند و نباید عزیران دانش آموزان و خانواده های آنها را دچار نگرانی کنند.
وزیر کشور بیان کرد: خبرهای مختلفی داده می‌شود که همه اینها کذب است. ابتدا برخی خبرها منتشر می‌شد که دانش آموزی در این اتفاقات فلج شده است که چنین چیزی کذب محض است و چنین اتفاقی نیفتاده و موردی نداشتیم.
او تصریح کرد: در مورد اینکه می‌گویند افرادی دستگیر شده‌اند، هم ما تا حالا مورد دستگیری نداریم، ولی دستگاه‌های اطلاعاتی این مسئله را دنبال می‌کنند و اگر افرادی به هر نحوی موثر بوده باشند، که الان مشخص نیست که وابسته به گروهک‌هایی باشند یا کسان دیگری از سر ماجراجویی چه در بیرون از مدرسه، چه در داخل مدرسه کشف شوند به اطلاع خواهیم رساند و فعلا چنین سرنخی نداریم.
وی ادامه داد: کار با بسیج همه دستگاههای ذیربط در حال تحقیق و بررسی است چنانچه جزئیاتی پیدا شود به استحضار مردم می رسانیم. باید از ایجاد هراس پرهیز شود و خارجی ها مایلند تلاش برای تعطیلی مدارس شود و این نباید اتقاق بیفتد. دوستان اطلاعاتی و بهداشتی ما موضوع را دنبال می کنند و چنانچه اطلاعات جدیدی کسب کنند، اطلاع رسانی خواهد شد.
کد مطلب: 190698
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *