۰
دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۰

خرید طلای دست دوم افزایش یافت

خرید طلای دست دوم در حالی افزایش یافته که قیمت‌ها یک هفته‌ای است ثبات یافته است.
خرید طلای دست دوم افزایش یافت
به گزارش مردم سالاری آنلاین، در بازار معاملات ارز در روز شنبه قیمت‌ها نوسان زیادی نداشت و تنها اتفاق چپ‌زنی دلار در سلیمانیه بود.
چپ‌زنی وقتی اتفاق می‌افتد که در یک بازار نرخ پایین‌تر از سایر بازار‌ها اعلام می‌شود.
دلار در سلیمانیه چپ زد
در بازار سلیمانیه قیمت دلار معمولا از بازار‌های دیگر بالاتر بود، اما در روز‌های اخیر سلیمانیه کاملا تصویر متفاوتی دارد. معامله‌گران پایین‌تر بودن قیمت در این بازار را چپ‌زنی توصیف می‌کنند.
زمزمه ارزی جدید
در بازار مبادله هم قیمت حواله به ۳۸ و ۹۰۰ تومان رسید و قیمت اسکناس هم ۴۴ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد. معامله‌گران درمورد بازار مبادله زمزمه‌های جدیدی در روز شنبه داشتند.
آن‌ها بعد از اینکه بانک مرکزی اعلام کرد نرخ حقوق و عوارض گمرکی بر مبنای ۲۸۵۰۰ محاسبه می‌شود مدعی بودند به زودی ۲۸۵۰۰ مثل ۴۲۰۰ محدود به کالا‌های اساسی می‌شود و ارز سایر کالا‌ها با نرخ مرکز مبادله تامین می‌شود.
با این حساب برخی پیش‌بینی می‌کنند اگر قیمت ارز صادراتی به قیمت بازار نزدیک شود عرضه ارز بیشتر خواهد شد.
حباب سکه پایین آمد
در بازار حباب سکه تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پایین آمد. نرخ سکه در معاملات عصر شنبه به ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.
نوسان در بازار طلای آبشده
پرنوسان‌ترین بازار، طلای آبشده بود. در معاملات شنبه طلای آبشده در کانال ۱۰ میلیون باز شد و با افزایش به کانال ۱۱ میلیون تومان رفت و از آن‌جا تا حوالی ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پایین آمد که معامله‌گرا می‌گویند این نقطه مهمی است.
نظریه گروسی جواب نداد
پیش از سفر گروسی به تهران معامله‌گران اعتقاد داشتند با آمدن گروسی، قیمت دلار کاهشی می‌شود و با برگشتنش مجددا بازار افزایشی می‌شود. نتیجه معاملات شنبه نشان داد این نظریه در بازار جامعیت ندارد.
بازار شنبه تقریبا رنج بود و حتی برخی بازیگران اعتقاد داشتند سفر و حرف‌هایی که زده می‌شود برای بازار حاوی اثر مشخصی نیست، اما اگر گزارش گروسی در راستای این باشد که مسیر توافق باز شود، احتمال نزول قیمت‌ها در بازار، بالا است.
صف بلند برای خرید طلای دست دوم
نکته بازار شنبه صف‌هایی بود که در مقابل طلافروشی‌ها دیده می‌شد. معامله‌گران بازار می‌گفتند اقبال برای خرید طلای دست دوم زیاد شده است. نظر آن‌ها این بود که، چون طلای دست دوم بدون اجرت است و استفاده زینتی هم دارد، مورد اقبال یکسری از خانواده‌ها قرار گرفته است.
کد مطلب: 191051
برچسب ها: طلای دست دوم طلا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *