۰
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۰

حمله کیهان به ظریف: عدم تسلط او به زبان انگلیسی لطمات جبران‌ناپذیری به منافع ملی زد!

روزنامه کیهان در گزارشی مدعی شد که عدم تسلط محمد جواد ظریف به زبان خارجی، لطمات جبران‌ناپذیری به منافع ملی وارد کرد.
حمله کیهان به ظریف: عدم تسلط او به زبان انگلیسی لطمات جبران‌ناپذیری به منافع ملی زد!

به گزارش مردم سالاری آنلاین، روزنامه کیهان نوشت: روزنامه اعتماد در حالی مدعی عدم پشتوانه علمی و عدم تسلط در زبان خارجی به تیم سیاست خارجی دولت فعلی شده که تیم ضعیف مذاکره‌کننده هسته‌ای در دولت قبلی به ریاست ظریف با اهمال در متن برجام و سستی در شناخت اهمیت واژگان در فرهنگ‌های مختلف، لطمات جبران‌ناپذیری به منافع ملی وارد کرد.

«وندی شرمن» عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا- فروردین ۹۶- دراندیشکده وودرو ویلسون و در حضور «کاترین اشتون» با تمسخر درباره توافق هسته‌ای گفته بود: «اعضای ۱+۵ و اتحادیه اروپا توافق کردند که (با پوزخند) تحریم‌های هسته‌ای را «موقتاً متوقف کنند»، «lift» لغتی است که در زبان انگلیسی به معنی (معلق نگاه داشتن و یا موقتاً متوقف کردن) است اما طرف ایرانی «lift» را به معنی «پایان دادن و خاتمه دادن ترجمه می‌کرد» و به همین دلیل هم ما از این لغت استفاده کردیم».

در واقع این تیم مذاکره‌کننده دولت قبل به ریاست ظریف بود که به دلیل توهم مهارت بی‌نظیر در عرصه دیپلماسی و عدم توجه به هشدارهای کارشناسان و صاحب‌نظران و همچنین اولویت دادن منافع فردی و جناحی بر منافع ملی و... موجب شد تا به‌جای تأمین منافع ملی و سرازیر شدن عوائد حاصل از مذاکره، بیشتر موجبات بهره‌مندی طرف مقابل از منافع مذاکره و بالتبع ضربات و لطمات جبران‌ناپذیر به مردم کشور را فراهم کند.

کد مطلب: 194193
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *